| کد خبر: 228092 |

ثبت‌نام ۱۴۳ کاندیدای شورای شهر تهران طی ۲ روز گذشته​

فرماندار تهران گفت: در دو روز گذشته، ۱۴۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بخش اعظمی از ثبت‌نام‌ها در فضای مجازی بوده است‌؛ پیش بینی می‌کنیم با توجه به تعطیلی، امروز ثبت‌نام از طریق فضای مجازی به مراتب بیشتر از روزهای گذشته باشد.

تین نیوز

فرماندار تهران گفت: در دو روز گذشته، ۱۴۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بخش اعظمی از ثبت‌نام‌ها در فضای مجازی بوده است‌؛ پیش بینی می‌کنیم با توجه به تعطیلی، امروز ثبت‌نام از طریق فضای مجازی به مراتب بیشتر از روزهای گذشته باشد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، عیسی فرهادی در حاشیه بازید از روند ثبت‌نام ششمین دوره ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار کرد: امسال در تهران چهار انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، خبرگان رهبری، شورای‌های شهر و روستا همچنین انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را داریم.

وی با اشاره به تشکیل هیئت‌های اجرایی از روز 19 اسفند ماه با دستور وزیر کشور تصریح کرد: همزمان با روز مبعث پیامبر اسلام هیئت اجرایی انتخابات 1400 با حضور افراد و اعضای مجرب تشکیل شد که بخشی از آنها در سال‌های قبل نیز همکاری داشتند؛ آنها بر روال انجام انتخابات همکاری و همراهی خواهند داشت.

فرماندار تهران با بیان اینکه انتخابات با حضور معتمدین مردم انجام می‌شود، ادامه داد: از بین  30 نفر که معرفی می‌شوند، 8 نفر  به عنوان معتمدین انتخاب می‌شوند که با هیئت اجرایی و ارگان‌های ثبت‌احوال و آموزش و پرورش همچنین با حضور هیئت نظارت مجلس و مسئولان شورای نگهبان همکاری خواهند داشت.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن مراحل ثبت‌نام انتخابات به دلیل شیوع کرونا افزود:  بسیاری از افراد از این طریق ثبت‌نام کرده و نیازی هم به حضور در فرمانداری ندارند، اما برای افرادی هم که به هر علتی نمی‌توانند به صورت الکترونیکی و مجاری ثبت‌نام کنند می‌توانند در محل فرمانداری حضور پیدا کنند.

فرهادی گفت:در دو روز  گذشته 143 نفر  ثبت‌نام  کرده‌اند که بخش اعظمی از ثبت‌نام‌ها در فضای مجازی بوده است‌ و پیش بینی می‌کنیم با توجه به تعطیلی امروز ثبت‌نام از طریق فضای مجازی به مراتب بیشتر از روزهای گذشته باشد.

فرماندار تهران ادامه داد: فروردین ماه ثبت نام  میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و چند روز بعد میاندوره‌ای خبرگان و بیستم هم ثبت نام ریاست جمهوری را داریم که در وزارت کشور انجام خواهد شد. مقدمات کار هم برای انتخابات در فرمانداری تهران فراهم شده است که بیش از 4 هزار شعبه و نزدیک به یکصد هزار نفر عوامل برگزاری انتخابات شهر تهران را انجام خواهند داد که این روال قانونی روزانه از طریق کمیته‌ها و تیم‌های تشکیل شده رصد می‌شود انشاءالله با اطلاع رسانی رسانه‌ها یک انتخابات سالم، پرشور و با حضور گرم مردم بدون هیچ گونه دغدغه‌ای رقم خواهد خورد.

وی درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان کاندیداهای شورای شهر تهران، ری و تجریش در مقایسه با دور قبل تصریح کرد: به دلیل اینکه ثبت‌نام به صورت اینترنتی است الان نمی‌توانیم مقایسه بکنیم و حتما بعد از دو روز آینده نمود پیدا خواهد کرد که به چه شکل است همچنین در سال‌های قبل که مراجعه زیاد بود حداقل هر ثبت‌نام دو ساعت طول می‌کشید طبیعی بود که افراد پشت صف قرار می‌گرفتند و یک نمودی برای حضور آنها بود؛ تا الان هیچ مشکلی در فرایند ثبت‌نام گزارش نشده است که سامانه قطع شده باشد و مشکل بارگذاری وجود داشته باشد هر کسی مراجعه کرده به راحتی ثبت‌نام کرده است.

فرهادی ادامه داد: روزانه تا پایان ساعت 6 بعد از ظهر توسط کمیته حراست ثبت نام‌ها به مراجع قانونی ارسال می‌شود جواب 4 گانه که داده شود بلافاصله طی تشکیل هیئت اجرایی و رسیدگی به صلاحیت‌ها را طبق فرصت خود انجام خواهیم داد و برای تأیید به هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

فرماندار تهران در پایان گفت: اگر احیانا کسی اعتراضی داشته باشد می‌تواند به هیئت نظارت استان گزارش بدهد و در صورتی که آنها جوابی نگرفت به هیئت نظارت کشور که عمدتا در همان مرحله استان رسیدگی می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.