| کد خبر: 227616 |

اعتراض اعضای شورای شهر به نحوه بررسی و تصویب بودجه شهرداری

برخی از اعضای شورای شهر تهران به روند بررسی لایحه بودجه شهرداری در جلسه علنی شورا اعتراض داشته و خواستار توجه رسانه ها به نحوه رای دهی اعضا شدند.

تین نیوز

برخی از اعضای شورای شهر تهران به روند بررسی لایحه بودجه شهرداری در جلسه علنی شورا اعتراض داشته و خواستار توجه رسانه ها به نحوه رای دهی اعضا شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، بررسی تبصره دوم لایحه بودجه شهرداری مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

حجت نظری عضو شورای شهر پیشنهاد الحاق بندی مبنی بر الزام شهرداری بر ارسال مستندات پروژه ها قبل از بررسی لایحه بودجه به شورای شهر را مطرح کرد.

نظری در توضیح این پیشنهاد گفت: شورا در گذشته مصوبه‌ای برای اعلام بهای همه بخش های بهای خدمات به شورای شهر را داشته است هرچند که شهرداری اهتمامی به انجام این امر ندارد. پیشنهاد بنده این است که مطابق برنامه تدوینی ما، شهرداری پروژه های سال آینده خود را قبل از بررسی لایحه بودجه به شورا ارائه کند.

بهاره آروین عضو شورای شهر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: نکته مطرح شده از سوی آقای نظری برنامه‌ای است نه بودجه‌ای و نباید این موضوع را تبصره بودجه کنیم. این موضوع نیز بند برنامه سوم است و نیاز به گنجاندن آن در لایحه بودجه نیست.

نظری در پاسخ به آروین گفت: همانطور که برنامه سوم را تدوین کردیم اما شهرداری هیچ توجهی به آن نمی کند باید شهرداری را مقید کنیم که پروژه های شهرداری از طریق برنامه و اعلام به شورا صورت بگیرد.

سپس حسن رسولی گفت: این پیشنهاد مبنای بودجه‌ای ندارد. به علاوه در ماده ۱۳ برنامه سوم، نظام خلق پروژه را برای شهرداری در نظر گرفته ایم. در صورتی که شهرداری از مصوبات شورا تخلف کرد، شورا باید از ابزارهای نظارتی استفاده کند نه اینکه برای ضمانت اجرایی مصوبات، موارد را در لایحه بودجه بگنجانیم.

این پیشنهاد با ۳ موافق به تصویب نرسید.

سپس ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر پیشنهاد حذف عبارت «تاکید در کمیسیون تخصیص حذف و درج عبارت تایید در صحن شورای شهر» را مطرح کرد.

وی توضیح داد: تایید پروژه های شهرداری در یک کارگروه آن هم بدون تایید شورا، درست نیست.

سپس محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: این همان پیشنهاد آقای نظری است که رای نیاورد.

مرتضی الویری در مخالفت با این پیشنهاد گفت: جایگاه شورای شهر کلان است و تصمیم گیری برای پروژه های کوچک در جایگاه شورا نیست.

نظری در موافقت با این پیشنهاد گفت: ما در ردیف های هزینه های حتی احداث سرویس بهداشتی را داریم و اگر این امر شباهتی به اقدامات این کارگروه نداشته باشد، کارگروه بی فایده است. پیشنهاد آقای امینی این است که ما ذیل کمیسیون تخصیص، کارگروهی را مشاهده می‌کنیم که می‌تواند بدون تصویب شورا بودجه تعیین کند و آقای امینی می‌گویند که این مصوبات کارگروه به تایید شورا برسد.

وی ادامه داد: پیشنهاد آقای امینی همان پیشنهاد بنده است که در شورا رای نیاورد و حتی خود آقای امینی هم به آن رای نداد. رسانه ها توجه کنند که اعضا به چه شکلی در حال رای دادن هستند.

سپس رسولی عنوان کرد: پیشنهاد آقای امینی مثل پیشنهاد آقای نظری است که رای نیاورد و رسانه ها باید به این امر توجه کنند.

این موضوع حکم برنامه سوم است که شورا به آن رای داده است. به لحاظ شکلی این پیشنهاد مانند پیشنهاد آقای نظری است و نمی توانیم حکم برنامه سوم را با یک بند از تبصره یک سال تغییر بدهیم.

این پیشنهاد با ۷ رای به تصویب نرسید.

در ادامه حجت نظری در روند بررسی تبصره سوم لایحه بودجه، با ارائه پیشنهادی مبنی بر در نظر گرفتن درآمد مازاد شهرداری برای تسویه بدهی های این دستگاه گفت: این بند سال گذشته در لایحه بودجه بوده اما امسال حذف شده است. بحث این است که شهرداری دیون و تعهداتی دارد و اگر ما بخواهیم درآمدی کسب کنیم باید اولویت را به دیون شهرداری و تسویه آن بدهیم. اما این منظور در لایحه بودجه امسال پیش بینی نشده که در صورت مازاد درآمد بر سقف بودجه، دیون پرداخت شود.

سپس مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: اتفاق خوبی که امسال در لایحه بودجه رخ داده این است که ارقام شفافیت خوبی پیدا کرده و امکان پیگیری ارقام پیدا شده است. لذا نباید برگشت به عقب داشته باشیم.

این پیشنهاد با ۴ موافق به تصویب نرسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.