| کد خبر: 226984 |

نگرانی از جهش ایرانی ویروس کرونا/ موج چهارم کشنده‎تر است

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره شیوع پیک دوم و کشنده چهارم کرونا هشدار داد و گفت: بیم آن می‌رود جهش ایرانی ویروس را شاهد باشیم.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره شیوع پیک دوم و کشنده چهارم کرونا هشدار داد و گفت: بیم آن می‌رود جهش ایرانی ویروس را شاهد باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور امروز خود با اشاره به اینکه یکسال از ورود کرونا ویروس به کشور می‌گذرد، گفت: شهروندان تهرانی داغدار ۲۴ هزار نفر شده‌اند و کشور فوت نزدیک به ۶۰ هزار نفر را تجربه می‌کند که این ویروس تبعات جانی و انسانی وخیمی را در کشور وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ظواهر یک دو هفته اخیر نشان می‌دهد که این ویروس در حال گسترش است و پیک کشنده چهارم که به گواه جامعه علمی بسیار زیانبارتر از گذشته در حال شکل گیری است، اظهار داشت: بیم آن می‌رود جهش ایرانی ویروس را شاهد باشیم.

خداکرمی با بیان اینکه شهرداری باید با فوریت برای اجرای پروتکل‌های پیشگیرانه و تشخیص زودرس اقدام کند، گفت: شهرداری برای همکاران در ایجاد و رعایت پروتکل‌ها تاکید کند و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و خود داری از خوردن و آشامیدن در جلسات اجباری شود. حتی الامکان جلسات به صورت مجازی برگزار شود.

وی بیان کرد: کارکنان شهرداری و شهروندان بهتر است از شرکت در تجمعات و مهمانی خانوادگی و حضور در فضای بسته در مدت طولانی اجتناب کنند و رعایت پروتکل‌های عمومی در تاکسی و اتوبوس ادامه یابد و به رانندگان توصیه می‌شود از دو ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی در مقایسه با سایر پایتخت‌های جهان خود را بسیار با فرهنگ نشان دادند و ماسک به صورت همگانی استفاده شد، گفت: از شهروندان می خواهیم برای حفظ سلامت خود همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند.

خداکرمی از ستاد ملی مقابله با کرونا تقاضا کرد: برای تدوین پروتکل ویژه اصناف از اتحادیه صنفی مربوطه کمک بگیرند تا بیشتر از این شاهد تبعات محدودیت‌ها نباشیم تا شرایط تحریم به صنوف آسیب کمتری بزند و بخشی از بودجه کرونا در اختیار شهرداری و اتحادیه مربوطه قرار بگیرد تا خسارات ناشی از شیوع کرونا را جبران کنند.

عضو شورای شهر گفت: وزارت بهداشت تاکنون هوشمندانه عمل کرده وامیدواریم نسبت به ورود کافی واکسن اقدام عاجلی به عمل بیاید و از کانال‌های مختلف واکسن بیشتری خریداری شود تا شاهد ابتلای بیش از این نباشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.