| کد خبر: 226743 |

هاشمی: هنوز برای نامزدی در انتخابات شورا و ریاست جمهوری قانع نشده ام

ریاست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و دوره ششم شورای شهر تهران گفت: هنوز برای نامزدی در انتخابات شورا و ریاست جمهوری قانع نشده ام و امیدوارم قانع نشوم.

تین نیوز

ریاست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و دوره ششم شورای شهر تهران گفت: هنوز برای نامزدی در انتخابات شورا و ریاست جمهوری قانع نشده ام و امیدوارم قانع نشوم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان دویست و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: شورا فعالیت خود را امروز یکشنبه با جلسه هم اندیشی آغاز کرد. این جلسه ساعت ۷:۳۰ صبح با حضور شهردار تهران و برخی معاونین وی تشکیل شد و موضوع اصلی جلسه نیز تذکراتی بود که اعضای شورا به شهرداری می دهند.

وی افزود: گزارشی از آمار تذکرات اعضای شورا ارائه شد که بر مبنای آن ۸۳۳ تذکر به شهرداری و ادارات و سازمان های دیگر داده شده که حدود ۷۰۰ تذکر مربوط به خود شهرداری تهران بوده، همچنین آماری گرفته شد که چه بخشی از تذکرات پاسخ داده شده و چه بخشی مورد نارضایتی اعضای شوراست. البته اعضای شورا در مجموع راضی بودند ولی تعداد ۵۰ تذکر هنوز پاسخ داده نشده که مقرر شد به این تذکرات نیز پاسخ داده شود.

هاشمی ادامه داد: پیشنهادی مطرح شد که تذکرات ارائه شده از این پس پیگیری و خبر آن به مردم نیز اعلام شود که چه اتفاقی برای تذکر افتاده است. در حقیقت مشخص شود اولا تذکر درست بوده و اگر درست بوده موضوع حل شده یا خیر؟ لذا روابط عمومی شورا و شهرداری تهران از این پس باید نسبت به تذکرات شورا حساسیت بیشتری به خرج دهند و نتیجه را نیز به مردم گزارش دهند. به این ترتیب موضوع طرح سوال از شهردار تهران حل شد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز همچنین موضوع دیگری نیز در مورد پروژه های اولویت محور شهر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. البته وقت نرسید و به جلسه بعد موکول شد.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه در صحن امروز دستور کارها با سرعت خوبی مورد بررسی قرار گرفت افزود: یک فوریت طرح پسماند خوشبختانه در این دوره به نتیجه رسید و یک فوریت آن تصویب شد. طرح دیگری نیز در مورد شرکت های دانش بنیان داشتیم که پیشنهاد شده بود در کمیسیون شهرسازی برای ساماندهی این فعالیت ها در شهر اقداماتی انجام شود و اولویت هایی به آنها اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: در این جلسه بحث نمایندگی اعضای شورا در سازمان نوسازی و در بحث نشان ها نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بررسی طرح گردشگری در طرح تفصیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و مقرر شد که طرح تفصیلی تهران مورد بازنگری قرار گیرد. از همین رو پیشنهادی از کمیسیون تخصصی آمده بود که طرح گردشگری در طرح تفصیلی تهران دیده شود که نهایتا مورد تصویب اعضا قرار گرفت. در نهایت نیز در خصوص موضوع ساختمان های بهاران که مدتی در میان شهرداری تهران، سازمان بهزیستی و استانداری تهران محل بروز برخی اختلافات شده بود در مورد واگذاری آنها و بحث اینکه پس از واگذاری خوب مدیریت نمی شوند و یا در جهت اهدافی غیر از اهداف در نظر گرفته شده مورد استفاده قرار می گیرند بحث شد که متاسفانه به نتیجه قطعی نرسیدیم و مقرر شد موضوع در جلسه بعدی مطرح شود.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص ترافیک سنگین تهران در ایام پایانی سال با وجود شیوع کرونا ویروس گفت: بحث کرونا و سفرهای شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است و ستاد ملی کرونا و به ویژه ستاد کرونا استان تهران باید نسبت به این موضوع حساس باشد. در اسفند ماه ترافیک شدیدی داریم. چرا که مردم برای خرید پایان سال به بیرون می روند. در حال حاضر حمل ونقل عمومی نمی تواند کارا باشد و اگر تعداد سفرها در حمل و نقل عمومی زیاد شود موجب انتشار کرونا خواهد شد. لذا باید فکری اساسی در این مورد شود.

وی تاکید کرد: در جلسه ستاد کرونا با حضور آقای زالی حتما این موضوع مطرح و راهکارهایی پیدا خواهیم کرد. در حال حاضر نیز کمیسیون های سلامت و حمل و نقل شورا مشغول کار روی این موضوع هستند. به نظر بنده باید برخی فعالیت ها که برای آخر سال لازم نیستند تعطیل شوند و فعالیت آنها برای بعد از سال ادامه پیدا کند. البته باید بحث کنیم که آخر سال را به گونه ای پیش ببریم که موجب انتشار بیماری نشوند. در حقیقت می توان بعضی فعالیت ها حتی فعالیت های اداری را به آینده موکول کرد یا به صورت دورکاری باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص الزام شهرداری تهران به ارائه لوایح در موضوعات مختلف به شورا و تاخیر در ارائه این لوایح گفت: در شورا تشکیلاتی داریم که این موارد را پایش می کند. خوشبختانه در این حوزه وضعیت بهتری داریم و شهرداری با جدیت بیشتری نظرات اعضای شورا را دنبال می کند اما گاهی برخی موارد به دستگاه های خارج از مجموعه مدیریت شهری مربوط می شود و موضوع در این دستگاه ها گیر می کند. مجموعا ارتباط شهرداری و شورا در مورد طرح ها و لوایح وضعیت خوبی دارد که امیدواریم تا پایان دوره به همین صورت پیش برود و به سلامت شورا را به دوره بعد تحویل دهیم.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری و یا شورای شهر تهران گفت: من هنوز قانع نشدم در انتخابات شرکت کنم. البته گاهی در انتخابات ها افراد فشار می آورند و ما گاهی گول می خوریم. در انتخابات شورا و ریاست جمهوری هنوز قانع نشده ام تا شرکت کنم و امیدوارم قانع نشوم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.