| کد خبر: 226680 |

نیاز تهران به 3 هزار اتوبوس جدید

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به نیاز تهران به 3 هزار دستگاه اتوبوس جدید،‌گفت: هر چقدر تعداد واگن‌های مترو و اتوبوس‌های تهران بیشتر باشد امکان رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی در شرایط کرونا بهتر خواهد بود.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به نیاز تهران به 3 هزار دستگاه اتوبوس جدید،‌گفت: هر چقدر تعداد واگن‌های مترو و اتوبوس‌های تهران بیشتر باشد امکان رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی در شرایط کرونا بهتر خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مراسم رونمایی از 110 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید برای پایتخت، اظهار داشت: دولت مصوبات مناسبی در زمینه خرید و تأمین اتوبوس در کلانشهرها به ویژه تهران دارد ولی متأسفانه تا کنون این مصوبات محقق نشده است که امیدواریم با همکاری وزارت کشور این مسأله به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه تهران به 3 هزار اتوبوس جدید نیاز دارد گفت:‌اتوبوس‌های پایتخت بسیاری از آنها فرسوده است و شرایط باید بهبود یابد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: امروز شاهد بهره‌برداری 110 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید برای حمل و نقل عمومی تهران هستیم هر چند که نیازها فراتر از این تعداد است ولی به هر حال باید همین تعداد را هم غنیمت بشمریم چرا که افزوده شدن اتوبوس‌‌ها در شرایط سخت ناشی از تحریم و شیوع کرونا است.

علیخانی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا مبنی بر تحویل 5 هزار اتوبوس به شهرها گفت:‌امیدواریم سهم تهران هر چه سریع‌تر تحویل داده شود و این موضوع محقق شود.

وی به مسأله خرید 630 دستگاه واگن مترو و قرارداد مربوطه اشاره کرد و بیان داشت:‌ امیدواریم این مسأله نیز با همت وزارت کشور هر چه سریع‌تر محقق شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه رانندگان تاکسی به واسطه ارتباط با مردم و نحوه کارشان بیشترین قربانیان را در دوران شیوع کرونا داشته‌اند گفت:‌انتظار داریم به این قشر توجه بیشتری شود همچنین وعده پیروز حناچی مبنی بر پرداخت باقیمانده مطالبات اتوبوسرانی نیز در دستور کار قرار گیرد و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر تعداد اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو بیشتر باشد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط کرونا بهتر خواهد بود و کیفیت خدمت‌رسانی بهبود می‌یابد.که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مجدد برای پیگیری‌ قراردادهای جدید برای خرید اتوبوس و انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو است که امیدواریم این مسأله و کمبودها هر چه بیشتر مرتفع شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.