| کد خبر: 226286 |

۱۵۰۰ کیلومتر معبر در تهران شناسنامه‌دار شد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از معابر در قالب برنامه جامع مناسب سازی شهر تهران، شناسنامه‌دار شد.

تین نیوز

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از معابر در قالب برنامه جامع مناسب سازی شهر تهران، شناسنامه‌دار شد.

به گزارش تین نیوز، زهرا نژادبهرام روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره برنامه جامع مناسب سازی شهر تهران گفت: برنامه جامع مناسب سازی شهر تهران در جلسه گذشته ستاد مناسب سازی شهر تهران تصویب شد.

وی گفت: ۱۵ درصد از محل تبصره های بودجه بهبود معابر، بهبود شرایط بوستان‌ها و ساختمان ها که مربوط به محورهای مختلف در حوزه مناسب سازی است،   زیر نظر ستاد مناسب سازی برای اجرایی شدن برنامه جامع مناسب سازی به کار گرفته شود.

نژادبهرام تاکید کرد: این ۱۵ درصد در ستاد مناسب سازی و در راستای اجرای برنامه جامع مناسب‌سازی شهر تهران هزینه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس برنامه جامع مناسب سازی برای ۱۵ هزار کیلومتر از معابر اصلی شهر تهران شناسنامه تهیه شده و هر ۲۰۰ متر به صورت مجزا قابل پایش است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در برنامه جامعه مناسب سازی، معابر تهران به سه رنگ سبز، قرمز و آبی تقسیم شده است، اظهارداشت: معابر سبز، معابر بدون مشکل هستند و معابر آبی دارای نواقصی هستند.

وی افزود: معابری که در برنامه جامع مناسب سازی با رنگ قرمز مشخص می شوند معابری هستند که مشکلات بسیاری دارند و باید مناسب سازی شوند.

وی با تاکید بر اینکه شناسنامه‌دار کردن معابر موجب بودجه ریزی و برنامه‌ریزی هدفمند می شود عنوان کرد: اکنون معابر بالای ۱۲ متر شهر تهران،  منطقه به منطقه بر اساس gis قابل مشاهده هستند و رنگ معابر نیز مشخص است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، رصد کردن هوشمند و برنامه ریزی هوشمند را از دیگر مزیت های برنامه جامع مناسب‌سازی شهر تهران عنوان کرد و گفت: تهران جزو معدود شهرها در دنیاست که برنامه جامع مناسب‌سازی معابر را دارد.

ثبت اطلاعات ۱۲۰۰ ساختمان شهرداری برای معلولان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد مناسب سازی شهر تهران، طی ۱۰ روز آینده اطلاعات یکهزار و ۲۰۰ ساختمان شهرداری، بوستان ها و مراکزی که در شهر تهران برای معلولان مناسب سازی شده اند، بر روی اپلیکیشن رایا قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این اطلاعات توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران جمع آوری شده است، افزود: معلولانی که قصد تردد در این اماکن را دارند می توانند با استفاده از اپلیکیشن رایا مسیر مناسب‌تری را برای تردد خود انتخاب کنند.

نژادبهرام گفت: تاکنون اطلاعات ایستگاه های مترو، اتوبوس و ساختمان‌هایی که مناسب سازی شده اند در اختیار معلولان قرار گرفته است.

بودجه مناسب سازی شهر تهران

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در بودجه سال آتی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۳۱ بودجه برای مناسب سازی معابر پایتخت در نظر گرفته شده است.

نژادبهرام ادامه داد این اعتبار به جز در ردیف های اعتباری به منظور اصلاح هندسی چهارراه ها و سایر معابر است.

وی با اشاره به فعالیت ستاد مناسب سازی شهر تهران گفت: شهرداران مناطق تهران در این ستاد حضور دارند و حضور شهرداران مناطق ۲۲ گانه به منزله تفاهم‌نامه عمومی برای انجام اقدامات مناسب سازی در همه مناطق شهر تهران است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.