| کد خبر: 226205 |

توضیحات هاشمی درباره ثبت سند بخشی از اتوبان همت به نام شهرداری تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی در خصوص ثبت سند بخشی از اتوبان همت به نام شهرداری تهران را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی در خصوص ثبت سند بخشی از اتوبان همت به نام شهرداری تهران را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهراندر خصوص ثبت بخشی از اتوبان همت و سند خوردن آن به نام شهرداری تهران گفت: بسیاری از نقاط شهر از قدیم به نام شهرداری سند خورده ولی بعضا برخی از افراد روی این اسناد شکایت می کنند و به این ترتیب ایجاد شک و تردید می نمایند و موضوع به دادگاه ارجاع می شود. اما همه این موارد توسط بخش خصوصی شهرداری تهران دنبال می شود.

وی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: امروز جلسه پرباری برگزار شد و تعداد زیادی از لوایح مربوط به یک فوریت عوارض شهرداری که پیشتر ارسال شده بود و مقرر بود قبل از ۱۹ بهمن به نتیجه برسانیم خوشبختانه در این جلسه یک فوریت های آن تصویب شد.

وی افزود: ۲ طرح و لایحه امروز در جلسه مطرح شد که مقداری هیجانی بودند یکی مربوط به تهران بیدار بود که مباحث زیست شبانه را دنبال می کند و دیگری بحث تخفیف های ویژه در عوارض شهرسازی برای ساخت هتل بود.

در راستای بررسی این موارد بحث های فراوانی توسط اعضای شورا صورت گرفت و جلسه مقداری هیجانی شد اما خوشبختانه اعضا با جدیت پای کار بودند و سعی کردیم این لوایح  طوری تصویب شود که هم اهداف طرح و لوایح دنبال شود و هم آرامش زندگی مردم صدمه ای نبیند.

وی در تشریح زیست شبانه گفت: بر اساس مصوبات چند نقطه در شهر که دچار شب مردگی هستند و فضای مناسبی محسوب می شوند انتخاب شدند و بیشتر اهداف فرهنگی دراین موضوع پیگیری می شود. تا از این طریق کسانی که دیر می خوابند بتوانند از این فضاها استفاده کنند و بتوانند عمده وقت خود را با خانواده بگذارنند تا به این ترتیب هم شب مردگی در این نقاط از بین برود و هم فضای اجتماعی شهر تثبیت و افزایش پیدا کند.

ریاست شورای شهر تهران در خصوص مخالفت هیات تطبیق فرمانداری تهران با این مصوبه در گذشته به دلیل مخالفت نیروی انتظامی مبنی بر عدم اجرای آن به دلیل عدم تامین منابع مالی آن گفت: باید دید نقاط محدودی که انتخاب شدند از نظر هیات تطبیق و نیروی انتظامی چه مشکلی دارند تا آنها را رفع کنیم. امیدواریم موضوع دوباره در فرمانداری مطرح شود و ما نیز پیگیر آن خواهیم بود.

وی در خصوص پارک حاشیه ای برخی مغازه داران که پارکهای حاشیه ای را برای خود مورد استفاده قرار می دهند گفت: بی تردید این موضوع غیر قانونی است متاسفانه شهرداری و نیروی انتظامی اقتدار لازم برای اجرای این موضوع را ندارند. باید این اقتدار در نیروی انتظامی و شهرداری ایجاد شود تا فضاهای عمومی شهر به فضای اختصاصی تبدیل نشود.

وی تاکید کرد: در این زمینه قانون داریم و فضای عمومی شهر را هیچ کس نمی تواند به عنوان فضای اختصاصی استفاده کند. اما متاسفانه برخی ارگانهای دولتی و خصوصی و حتی مغازه داران بخشی از این فضا را مورد استفاده قرار می دهند و کم کم این موضوع در شهر جا افتاده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.