| کد خبر: 221760 |

تخصیص یک میلیارد دلار برای ساماندهی بحران سیستم حمل و نقل عمومی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از رییس جمهور انتظار داریم که دستور تخصیص حداقل یک میلیارد دلار به صورت فوری را برای ساماندهی بحران سیستم حمل و نقل عمومی در تهران را صادر کنند.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از رییس جمهور انتظار داریم که دستور تخصیص حداقل یک میلیارد دلار به صورت فوری را برای ساماندهی بحران سیستم حمل و نقل عمومی در تهران را صادر کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در دویست و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر در جریان نطق پیش از دستور خود با تبریک شکست تحقیر آمیز دونالد ترامپ وی را عامل بی سابقه ترین تحریم‌های تاریخ علیه مردم ایران و آمر ترور شهید حاج قاسم سلیمانی خواند و گفت: این شکست را به همه مردم ایران که شرایط بسیار سخت معیشتی، دارویی و تأمین حداقل زندگی را در این سه سال گذشته تجربه کردند، تبریک می گویم.

هاشمی به تشریح اهمیت شکست ترامپ پرداخت و ابراز داشت: این شکست، نه گفتن به سیاست‌های یکجانبه گرایانه، عهد شکنانه و ضدعقلانی آمریکا علیه دیگر کشورهای جهان، توسط اکثریت مردم آمریکا است.

وی افزود: بدعهدی ترامپ تنها در مورد برجام نبود، بلکه وی از کنوانسیون حفظ محیط زیست، عهدنامه‌های تجارت آزاد و بسیاری از توافقات و معاهدات جهانی نیز سرباز زد و شکست تحقیرآمیز او نشان داد که ملت یک کشور به رئیس جمهوری که برای جهان غیرقابل اعتماد باشد، اعتماد نمی‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد: دولت جدید آمریکا و سایر کشورهای غربی، از سرنوشت ترامپ عبرت بگیرند و از یکجانبه گرایی، بدعهدی و تضییع حقوق مسلم ملت‌های جهان بپرهیزند.

وی موضوع دیگر این روزها افزایش ابعاد تلفات کرونا در تهران برشمرد و ابراز داشت که طی یک هفته گذشته نیز افزایش چشمگیری داشته است و متأسفانه ستاد ملی کرونا هنوز پاسخی به پیشنهاد کارشناسی شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای تهران نداده است.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی نیز با وجود تشدید نیاز به تقویت ناوگان اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و مترو تهران به دلیل ایجاد فاصله اجتماعی و افزایش آلودگی هوا، هیچ اقدام مؤثری در طول هفت سال گذشته انجام نشده است گفت: اکنون که با آزاد سازی برخی از دارایی‌های ایران و افزایش فروش ارز توسط بانک مرکزی، وضعیت منابع دولت بهبود پیدا کرده از رئیس جمهور انتظار داریم که دستور تخصیص حداقل یک میلیارد دلار به صورت فوری برای ساماندهی بحران سیستم حمل و نقل عمومی در تهران را صادر کنند.

وی ادامه داد: در تهران روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ انسان به دلیل ابتلاء به کرونا و آلودگی هوا کشته می‌شوند و این میزان تلفات در هیچ شهری در جهان وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.