| کد خبر: 215638 |

رایزنی با دیوان محاسبات برای تمدید زمان انتشار اوراق مشارکت مترو و اتوبوس

رئیس شورای شهر تهران از احتمال تمدید مهلت دو هفته ای صدور اوراق مشارکت مترو و اتوبوس خبر داد.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران از احتمال تمدید مهلت دو هفته ای صدور اوراق مشارکت مترو و اتوبوس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی ظهر امروز با ترک جلسه شورای شهر و سپردن ریاست به امینی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این آخرین جلسه شورای شهر قبل از تعطیلات تابستانی است و از امروز شورای شهر به تعطیلات تابستانی می رود.

وی با بیان این که البته کمیسیون ها و اعضاء فعال هستند، تصریح کرد: البته از این فرصت استفاده می کنیم که مشکل کرونا در شورا را حل کنیم چرا که دراین مدت تعدادی از کارمندان درگیر کرونا شدند که می توان از این فرصت دو هفته ای برای افزایش نظافت و گندزدایی استفاده کرد.

رییس شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت تامین ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: مصوبات خوبی درخصوص خرید واگن و اتوبوس داریم اما مشکل اصلی در سیستم بروکراتیک کشور است که موانعی را برای اجرای مصوبات ایجاد می کند.

وی با بیان این که یکی از موانع ما در صدور اوراق مشارکت تعیین بانک منتشر کننده اوراق بود و حالا پذیرش تضامین است، گفت: البته شهرداری تهران فعال شده و امیدواریم گره این موضوع باز شود.

هاشمی در مورد واگن های مترو نیز گفت: واگن ها به سهمیه فاینانس برخورد کرد اما بالاخره نامه فاینانس واگن ها به طرف خارجی داده شده و حالا این عملیات باید در خارج از کشور دنبال شود تا موانع بروکراتیک ناشی از تحریم ها را رفع کنیم و به نظر می رسد باید تیمی به این کشور سفر کنند تا مساله را پیگیری کرده و احتمالا شهردار نیز این کار را انجام می دهد.

وی در مورد سرانجام اوراق مشارکت مترو و اتوبوس گفت: همتی رئیس بانک مرکزی دستور مساعدت داده که از وی تشکر می کنیم. اما از آنجایی که امروز روز آخر است مشکل ایجاد شده که تضمین بانک شهر به بانک رفاه هنوز مورد قبول قرار نگرفته و به نظر می رسد باید احتمالا فرصت دو هفته ای ای از دیوان محاسبات برای تمدید زمان اوراق بگیریم.

رییس شورای شهر تهران افزود: قانون بودجه آخرین زمان انتشار اوراق را ۳۱ تیر ماه اعلام کرده و صدور اجازه تمدید در اختیار دیوان محاسبات است.

هاشمی در مورد شائبه احتمال تعطیلی مترو نیز گفت: من دراین مورد صحبت نمی کنم چرا که باید ستاد ملی کرونا تصمیم گیری کند. اما بعید می دانم این کار را انجام دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.