| کد خبر: 205232 |

کیفیت طراحی ساختمان‌ها در پایتخت با مصوبه شورای شهر افزایش می‌یابد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده بر اساس پاکت حجمی» تلاش دارند تا کیفیت طراحی ساختمان‌ها در این شهر افزایش یابد.

تین نیوز

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده بر اساس پاکت حجمی» تلاش دارند تا کیفیت طراحی ساختمان‌ها در این شهر افزایش یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، «علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، این طرح را در صحن شورای شهر مطرح کرد و درباره آن توضیح داد که این طرح بر اساس یک ظرفیت مغفول مانده در طرح تفصیلی مطرح شده است.

وی گفت: این ظرفیت مغفول مانده باعث خواهد شد تا سیما و منظر شهری بهبود پیدا کند.

اعطا عنوان کرد: وقتی ما موضوعی به نام مجوز ساخت ۶۰ درصد از پهنه شمالی قطعات زمین را داریم (بر اساس طرح تفصیلی پایتخت)، به طراح اجازه می‌دهیم تا در ۱۰ درصد از ملک بتواند بازی کند تا حجمی متفاوت تر بسازد.

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این موضوع اهمیت دارد که ۶۰ درصد از سطح زمینی که می توان ساخت را با چه طراحی و شکل و شمایلی بسازیم تا فضاهای بهتری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح در نحوه طراحی‌ها تفاوت‌هایی ایجاد خواهد کرد.

اعطا با اشاره به برخی نگرانی های اعضای شورای شهر برای این طرح اظهار داشت: برخی از اعضا می گفتند این امکان وجود دارد که در برخی از جاهایی از ساختمان که فضاهای باز وجود دارد،   ساخت و سازهایی انجام شود.

وی تأکید کرد: برای این موضوع و جلوگیری از تخلف هم پیشنهاد شد که ماده واحده ای در نظر گرفته شود که شهرداری موظف به نظارت و پایش بیشتر ساختمان های در حال ساخت شود.

عضو شورای تهران ادامه داد: این طرح شامل یک ماده واحده و ۴ تبصره است، و پیش‌بینی‌های لازم قانونی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی انجام شده است.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران این طرح را با ۱۵ رای از ۱۶ عضو حاضر، تصویب کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.