| کد خبر: 193629 |

گزارش مالی شهرداری محرمانه نیست

چمران با تأکید بر اینکه تمام گزارش‌های مالی شهرداری تهران در گذشته به‌ صورت علنی در صحن شورای شهر قرائت می‌شد، گفت: قرائت گزارش مالی شهرداری محرمانه نیست.

تین نیوز

چمران با تأکید بر اینکه تمام گزارش‌های مالی شهرداری تهران در گذشته به‌ صورت علنی در صحن شورای شهر قرائت می‌شد، گفت: قرائت گزارش مالی شهرداری محرمانه نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قرائت گزارش تلفیق بودجه سال ۹۳ هفته گذشته در صحن شورای شهر تهران به پایان رسید و حسابرس مورد اعتماد شورای شهر تهران گزارش تلفیق بودجه شهرداری تهران را قرائت کرد.

قرائت گزارش تلفیق بودجه سال مالی ۹۳، دو جلسه شورای شهر تهران را به خود اختصاص داد و جلسه‌هایی پر چالش را رقم زد.

برخی از اعضای شورای شهر تهران اعتقاد داشتند باید گزارش حسابرس مورد اعتماد شورای شهر تهران قرائت شود. سپس اعضای شورا نکات و ایراد‌های مورد نظر خود را در صحن شورای شهر تهران مطرح و از شهرداری درخواست شد تا نسبت به رفع بند‌های مورد ابهام پاسخگو باشد.

برخی دیگر از اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد خود را این‌گونه مطرح کردند که در زمان قرائت گزارش از سوی حسابرس مورد اعتماد شورا، اعضای شورا نظر خود را بند به بند اعلام کنند و شهرداری تهران پاسخگوی ابهامات باشد.

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران درباره فرآیند قرائت گزارش بودجه سال مالی در دوره قبل شورای شهر تهران گفت: گزارش تلفیق و گزارش‌های مالی که در شورای شهر تهران ارائه می‌شود، از سوی حسابرس‌های رسمی کشور هستند که شورا آن‌ها را انتخاب کرده است.

رئیس سابق شورای شهر تهران درباره محرمانه یا غیر محرمانه بودن قرائت گزارش تلفیق بودجه در دوره قبل شورای شهر تهران گفت: قانونی برای قرائت گزارش‌های مالی شهرداری تهران به صورتی غیر علنی و محرمانه در صحن شورای شهر تهران وجود ندارد.

چمران با تأکید بر اینکه در دوره قبل شورای شهر تهران گزارش مالی و تلفیق بودجه به صورت علنی و با حضور خبرنگاران قرائت می‌شد، تصریح کرد: گزارش حسابرس مورد اعتماد شورای شهر تهران به صورت علنی در صحن شورا قرائت می‌شد و گاهی به علت طولانی بودن گزارش، شاهد بودیم که کار گزارش تلفیق بودجه سال مالی شهرداری وقت، چندین جلسه شورای شهر تهران را به خود اختصاص می‌داد

او در واکنش به اختلاف نظر اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه ابتدا گزارش تلفیق بودجه کامل خوانده شود و سپس شهرداری پاسخگوی بند‌های مورد ابهام آن باشد، گفت: ما در ادوار قبل شورای شهر تهران، برای اینکه به کار مالی شهرداری تهران سرعت ببخشیم، پیش از تهیه گزارش از سوی حسابرس جلسه‌های متعددی را با شهرداری تهران برگزار می‌کردیم و موارد را بررسی می‌کردیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: گزارش تلفیق بودجه می‌تواند در ابتدا به صورت کامل قرائت شود و سپس اعضای شورای شهر تهران نقطه نظرات خود را نسبت به بند‌های مورد ابهام آن اعلام کنند و بعد شهرداری تهران پاسخگوی آن باشد.

چمران درباره چگونگی تصویب گزارش تلفیق بودجه سال مالی شهرداری تهران تصریح کرد: گزارش تلفیق بودجه پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه و رفع ایرادات، در صحن شورای شهر تهران مطرح و اعضای شورا آن را تصویب، رد و یا به تصویب مشروط می‌رسانند.

رئیس سابق شورای شهر تهران در توضیح تخلفات صورت گرفته و نحوه برخورد شورای شهر تهران با آن گفت: اگر پس از بررسی کمیسیون‌های مربوطه تخلفات محرز شد، گزارش تخلفات به هیئت رسیدگی به تخلفات ارسال و اگر تخلفات حقوقی و قضایی بود، مراتب به مراجع قضایی اعلام می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا برخی از بند‌هایی که شهرداری آن‌ها را رفع کرده است، هنوز در گزارش حسابرس مورد اعتماد شورای شهر تهران قرائت می‌شود؟ بیان کرد: ممکن است گزارش حسابرس قبل از نامه شهرداری تهران مبنی بر رفع ایرادات تهیه شده باشد. مثلا شورای شهر تهران طرحی را تصویب کرده باشد که در آن شهرداری موظف باشد که تمام حساب‌های جاری را به یک حساب مادر واریز کند و این اقدام در دو صورت می‌تواند زمان برده باشد.

چمران افزود: صورت اول این است که شهرداری در زمان تهیه گزارش به تجمیع حساب‌های جاری اقدام نکرده است و یا بانک نامه مورد نظر شورای شهر تهران مبنی بر تجمیع تمام حساب‌های جاری به حساب مادر را صادر نکرده باشد.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: این مثال جزء مواردی است که ممکن است موجب رفع برخی از بند‌های گزارش تلفیق بودجه حسابرس شورا در طول زمان از جانب شهرداری تهران شده باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.