| کد خبر: 192802 |

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:

اعتراض به پرداخت پول توسط شهرداری بابت تملک دو باغ‌ بنیاد مستضعفان

شهرداری بجای منطقه 2 برای تامین فضای سبز در بافت‌های فرسوده پول پرداخت می کرد.

تین نیوز

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به پرداخت پول توسط شهرداری بابت تملک دو باغ‌ بنیاد مستضعفان اعتراض کرد و گفت: اگر قرار بود شهرداری بابت بوستان پول پرداخت کند، به‌جای منطقه ۲ باید این پول برای فضای سبز در بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمد سالاری در یکصدوپنجاه‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس درخواستی که اعضای شورا از بنیاد مستضعفان کشور و رییس این بنیاد داشتند سعیدی‌کیا در دفتر ریاست شورا حضور پیدا کردند و پس از ارائه‌ گزارش و رایزنی‌های مستمر موافقت کردند دو باغ وثوق‌الدوله و عبقری را به عنوان فضای عمومی در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی ادامه داد: باید برای تبدیل باغ عبقری به بوستان پدر و پیگیری‌هایی که توسط اعضای شورا برای تحقق این مهم انجام می‌شد قدردانی کنم، اما اگر قرار باشد به ازای این باغ‌ها شهرداری پول پرداخت کند این کار درست نیست. قرار بود بنیاد مستضعفان در راستای ایفای نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود این کار را انجام دهد و به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

رییس کمیسیون شهرداری و معماری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: قرار بود بنیاد مستضعفان به عنوان نهاد پیشگام این باغ را به شهروندان هدیه کند. اگر قرار بود شهرداری بابت این بوستان پول پرداخت کند نیاز نبود آن را در منطقه ۲ که سرانه فضای سبزی دارد احداث شود بلکه این پول باید برای فضای سبز در بافت‌های فرسوده که سرانه فضای سبز آن‍‌ها با مشکل مواجه است و در حد صفر است پرداخت می‌شد. بی‌تردید این‌که این دو باغ به شهرداری داده و پول آن دریافت شود چیزی مرسوم نبوده است.

در ادامه جلسه محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا نیز در تذکری با بیان این که اخیرا به دلیل عدم اجرای مصوبه شورا در خصوص پارک حاشیه‌ای تذکری دادم گفت: هنوز پاسخ حناچی به دست ما نرسیده که یکی از مدیران شهرداری با یک رسانه در این مورد مصاحبه کرد. جدا از نظر غیر کارشناسی، به شهرداری تذکر می‌دهم که علاوه بر پایان دادن به این رویه غلط برخی مدیرانش پاسخ را سریعتر ارائه کند. و همچنین از ریاست شورا می‌خواهم نسبت به بی حرمتی به شورا بی تفاوت نباشد.

به گزارش ایسنا، در پایان تذکر علیخانی، حجت نظری با ارائه تذکر آیین نامه‌ای گفت: تذکر من دو بخش داشت اما ریاست شورا اعلام کرد که به دلیل ضیق وقت و از آنجایی که باید سه عضو تذکر بدهند اجازه نداد که من قسمت دوم تذکرم را بیان کنم اما حالا می‌بینید که پنج نفر از اعضا تذکر دادند و فقط جای تذکر من زیاد بود.

محسن هاشمی در واکنش به این تذکر گفت: من بی تقصیر هستم چرا که خانم نژادبهرام اجازه می‌دهد و از آنجا علیخانی رئیس کمیسیون من و سالاری رئیس کمیسیون خانم نژاد بهرام ، مجبور بودیم که وقت بدهیم!

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.