| کد خبر: 186529 |

◄ بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران از مرکز کنترل ترافیک تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به همراه اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری این شورا از مرکز کنترل ترافیک تهران بازدید کردند.

تین نیوز

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به همراه اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری این شورا از مرکز کنترل ترافیک تهران بازدید کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شرکت کنترل ترافیک تهران در این بازدید که علاوه بر خانم‌ها صدراعظم نوری و ناهید خداکرمی و آقای آرش حسینی میلانی به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر تهران، اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید احسان جاهد مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران و معاونین این شرکت نیز حضور داشتند، نوشین سرور مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران با بیان توضیحاتی به اقدامات این مرکز در کنترل و مدیریت ترافیک شهر تهران پرداخت.

در ادامه این بازدید که تحت عنوان صد و سی و چهارمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در سالن جلسات مرکز کنترل ترافیک تهران برگزار شد محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک تهران با اشاره به اقدامات موثر شرکت کنترل ترافیک تهران در کنترل تردد وسایل نقیله در شهر، از تجهیز معابر ورودی و خروجی شهر تهران به دوربین‌های پلاک‌خوان خبر داد و گفت: در حال حاضر ثبت تخلف معاینه فنی توسط نزدیک به 1400 دوربین انجام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: روزانه 10 میلیون رکورد از طریق دوربین‌های سطح شهر گرفته می‌شود که از این میزان 15 هزار ثبت تخلف سرعت و چراغ قرمز بوده است.

پورسیدآقایی در این نشست به آمار تخلفات معاینه فنی و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج یا فرد اشاره کرد و گفت: برابر آمار شرکت کنترل ترافیک تهران روزانه 20 هزار تخلف معاینه فنی و بیش از 70 هزار تخلف ورود غیرمجاز به محدوده‌ی زوج یا فرد و محدوده‌ی ترافیک از طریق دوربین‌های سطح شهر تهران ثبت می‌شود.

بعد از سخنان معاون شهردار تهران، سید احسان جاهد مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران نیز به تشریح اقدامات شرکت کنترل ترافیک تهران در مدیریت هوشمند ترافیک پایتخت پرداخت و با بیان جزییات عملکرد این شرکت در تجهیز دوربین های ثبت تردد در تهران از ثبت اطلاعات تردد خودروهای فاقد معاینه فنی توسط تمامی دوربین های موجود در این شهر خبر داد.

جاهد اطلاعات دوربین های معابر ورودی و خروجی شهر تهران را اطلاعات ارزشمندی دانست که در حال حاضر در شرکت کنترل ترافیک وجود دارد و جهت هرگونه بهره برداری و برنامه ریزی به مدیریت شهری کمک می کند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در ادامه به وضعیت تونل های شهری اشاره و با بیان فرسودگی تقریبی ادوات و تجهیزات  الکتریکی و مکانیکی تونل ها و نیاز این شرکت به تخصیص بودجه بازسازی برای تونل های شهری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواست به طور جدی به مساله بهسازی و نوسازی تونل های شهری توجه کنند.

جاهد در آخرین بخش از سخنانش با بیان توضیحاتی در خصوص چرایی تجهیز تهران به فیبر نوری توسط شرکت کنترل ترافیک تهران به 1590 کیلومتر فیبر نوری در اختیار این شرکت اشاره و بر ضرورت یکپارچگی مدیریت زیرساخت های ارتباطات ترافیکی شهر تهران تاکید کرد. وی مساله زیرساخت ترافیک را موضوعی دانست که باید در اختیار مجری و بهره بردار تجهیزات هوشمند ترافیک باشد و دوگانگی مدیریت در این حوزه منجر به بوجود آمدن مشکلاتی برای مدیریت ترافیک شهر خواهد شد.

در ادامه این جلسه دکتر زهرا صدراعظم نوری عضو و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اقدامات ارزشمندی که در شرکت ترافیک تهران در حال انجام است اضافه کرد: شرکت کنترل ترافیک تهران کارهای بزرگی در حوزه نظارت و کنترل ترافیک معابر و بزرگراههای شهر تهران و مکانیزاسیون این پروسه ها انجام داده است که قابل تقدیر است و باید به اطلاع مردم برسد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر  تهران ضمن اشاره به کاهش ترافیک و آلودگی هوا به عنوان هدف اصلی مدیریت شهری تهران گفت: کاهش ترافیک و آلودگی هوا  و حمل ونقل کارآمد و آسان یکی از مهمترین سیاست های شورای اسلامی شهر است و از این رو تلاش می کنیم منابع بیشتری را برای توسعه ناوگان عمومی شهر تدارک ببینیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح جدید ترافیک و کنترل سراسری معاینه فنی خودروها در پایتخت تصریح کرد: معتقدم اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش آلودگی هوا، در کنار بارش نزولات آسمانی نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت هوای تهران در سال 97 داشته است .

صدر اعظم نوری ادامه داد: عده ایی با سیاه نمایی اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلودگی هوا را زیر سوال می برند و در حق نیروهای متخصصی که در شهرداری تهران برنامه ها را پیش می برند جفا می کنند. من معتقدم باید اطلاع رسانی موثری از نتایج طرح جدید ترافیک و معاینه فنی  صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بر ضرورت نگهداشت و بهسازی تونل ها تاکید کرد و گفت: نگهداری تونل ها در ردیف مجزایی در بودجه دیده می شوند ولی این در حالی است که متاسفانه در بودجه سال 98 ردیف مجزایی برای بهسازی آن ها دیده نشده و معتقدم باید در متمم بودجه 98 نوسازی و بهسازی تونل ها لحاظ شود .

نوری همچنین  به ظرفیت موجود فیبر نوری در شهر تهران اشاره کرد و گفت ظرفیت هزار و پانصد و نود کیلومتری فیبر نوری موجود تهران که توسط شرکت کنترل ترافیک تهران بوجود آمده، ظرفیت مطلوبی است که باید در مدیریت ترافیک به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد.

در پایان این جلسه نیز ناهید خداکرمی و آرش حسینی میلانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در سخنانی ضمن تقدیر از فعالیت های تاثیرگذار شرکت کنترل ترافیک تهران بر حمایت شورا از اقدامات پیش روی این شرکت علی الخصوص درج ردیف بودجه برای بهسازی و نوسازی تونل های شهر تهران و استفاده بیشتر این شرکت از ظرفیت های زییرساخت ارتباطی تهران تاکید کردند.

photo_2019-04-25_12-01-21

photo_2019-04-25_12-01-32

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.