| کد خبر: 186098 |

◄ هوشمند شدن شهر راهی برای توسعه گردشگری

حمایت شورای شهر از استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاری در هوشمندسازی شهر، خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تهران، از حمایت شورای شهر از استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاری در هوشمندسازی شهر، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرتضی الویری با اشاره به این مهم که باید با شفافیت، شجاعت و عدم تمرکزگرایی از سرمایه‌گذاری و فعالیت استارت‌آپ­‌های جوان در زمینه هوشمندسازی شهر، حمایت کرد، افزود: با این کار ظرفیت‌های شهر در گردشگری توسعه پیدا کرده که خود این امر در برنامه سوم توسعه شهر تهران لحاظ شده و مورد حمایت اعضای شورای اسلامی پنجم شهر تهران نیز بوده و هست.

 وی در ادامه سخنان خود ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید به این‌نکته توجه کرد که برای خدمت‌رسانی به مردم شیوه‌های مطلوبی را باید در نظر گرفت. این خدمت‌رسانی ممکن است در بخش حمل‌ونقل، درآمد و منابع باشد و چه ازنظر مصرف و به‌کارگیری نیروی انسانی یا شیوه حمل‌ونقل. من فکر می­‌کنم پاسخ این سؤالات روشن است. همه ما باید با بازنگری به روش­‌ها، خود و شیوه عملکرد خود را اصلاح کنیم و خروجی مطلوب­‌تری را دریافت شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید برافزایش هزینه‌های شهر و جایگزینی روش‌های تأمین بودجه، نیز تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی و همیشگی شهرداری، تأمین بودجه لازم است. همیشه در شهرداری با کمبود بودجه مواجه هستیم.

الویری با رد شیوه شهر فروشی برای تأمین هزینه‌ها و این نکته که پیش‌ازاین شهر فروشی صورت گرفته که و شورای شهر نیز به هیچ عنوان قصد ادامه این کار را ندارد، خاطرنشان کرد: بودجه سال جدید نسبت به بودجه سال 97 افزایش بسیار کمی دارد. در سال قبل نزدیک به 660 میلیارد تومان ماهانه به‌عنوان حقوق و دستمزد پرداخت‌شده که این میزان در سال جاری با تغییرات به وجود آمده در میزان دریافتی مطابق با نظر دولت، به ماهانه 850 میلیارد تومان خواهد رسید. این در حالی است که  بررسی‌ها نشان می‌دهند هزینه‌ اداره شهر  بیش‌تر شده است. برای اداره شهر کمبودهایی وجود دارد که باید با شیوه‌های جدیدی نسبت به تامین منابع مالی آن اقدام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.