| کد خبر: 182853 |

◄ دستورالعمل نحوه توزیع طرح ترافیک خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری نهایی شد

خبرنگار و روزنامه‌نگار کسی است که مسئولیت و یا شغل اصلی و مستمر او فعالیت دریکی از رسانه‌ها و تهیه و تنظیم و انتشار خبر و گزارش از وقایع جاری و نگارش تحلیل و تفسیر آن‌ها در رسانه جمعی است.

تین نیوز

دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، از نهایی شدن دستورالعمل اجرائی طرح ترافیک خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، به نقل از عصر خودرو، محمدعلی کرونی با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد: دوسوم از مجموع ۳درصد کل مجوزهای طرح ترافیک که به مواد خاص اختصاص‌یافته، به جامعه خبری شامل خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری و مدیران مسئول رسانه‌ها اختصاص می‌یابد.

 خبرنگار و روزنامه‌نگار کسی است که مسئولیت و یا شغل اصلی و مستمر او فعالیت دریکی از رسانه‌ها و تهیه و تنظیم و انتشار خبر و گزارش از وقایع جاری و نگارش تحلیل و تفسیر آن‌ها در رسانه جمعی است.

 نشریات ادواری که دوره انتشار آن‌ها بیش از هفته است (ماهنامه، دوماهنامه، فصلنامه) و هم‌چنین رسانه‌هایی که صرفاً با توزیع خبرها و بازنشر اخبار تولید دیگر رسانه‌ها می‌پردازند مشمول دریافت طرح نیستند.

 اولویت در تخصیص طرح ترافیک با خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری است که به قرار کار معین در یک نشریه یا پایگاه خبری اشتغال داشته و مدرکی دال بر اشتغال مستمر به مشاغل مذکور در این دستورالعمل را ارائه دهد.

 خبرنگاران و عکاسانی که قرارداد مستقیم با رسانه ندارند اما فعالیت مستمر رسانه‌ای دارند، تنها به‌شرط ارائه آثار منتشرشده به نام خود و یا بدون نام که انتساب آن به تأیید مدیر رسانه برسد، در رسانه‌ها حداقل ۱۰ اثر قبل از ثبت‌نام که نشان‌گر همکاری مستمر آن‌ها با رسانه‌های مکتوب و اینترنتی باشد، معرفی این متقاضیان باید از سوی یکی از تشکل‌های صنفی صادرشده باشد.

افرادی که شغل تمام‌وقت دیگری غیر از روزنامه‌نگاری یا مدیرمسئولی دارند، اگر به‌صورت پاره‌وقت حق‌التحریری یا حق‌الزحمه‌ای با رسانه داشته باشند، مشمول این آئین‌نامه نمی‌شوند.

خبرنگاران و عکاسانی که با توجه به شرایط مندرج در آیین‌نامه متقاضی دریافت مجوز موارد خاص باشند، باید بعد از ثبت‌نام در سامانه طرح ترافیک، مدارک تصویر شناسنامه، کارت ملی، سند مالکیت خودروی سواری به نام خود و یا همسر، معرفی‌نامه از سوی رسانه و موسسه محل اشتغال و یا تشکل‌های صنفی خبرنگاران، عکاسان و مدیرمسئولان و مدرک دال بر اشتغال مستمر به کار خبری (بیمه تأمین اجتماعی به‌عنوان خبرنگار یا بیمه خبرنگاری وزارت ارشاد و یا تصویر آثار منتشرشده به نام خود در ۶ ماه قبل از ثبت‌نام) را به سازمان حمل‌ونقل ترافیک ارائه کنند.

کارگروه تهیه سهمیه با حضور ۷ نفر شامل نمایندگانی از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به‌عنوان دبیر گروه، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون عمران و حمل‌ونقل، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، انجمن صنفی مدیران رسانه‌های غیردولتی و انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران تشکیل می‌شود و وظیفه تعیین تعداد سهمیه طرح ترافیک قابل تخصیص به خبرنگاران هر یک از مؤسسات رسانه‌های را به عهده دارد.

سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران موظف است، حداکثر تا پایان خرداد نام خبرنگار، نهاد معرفی کننده دریافت‌کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری را در سامانه شفافیت شهرداری منتشر کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.