| کد خبر: 182843 |

◄ افزایش سه برابری جمعیت تهران در 50 سال اخیر

جمعیت شهری تهران در سال 85 حدود یک میلیون بود که این آمار امروز به به 12 میلیون نفر رسیده است و براساس آمار در 50 سال گذشته در شهرتهران جمعیت 3 برابر شده است.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: باید در تهران به حکمرانی واحدی دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  محمد سالاری با اشاره به  جلسه اخیر برخی از اعضای شورای شهر با نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: جمعیت شهری تهران در سال 85 حدود یک میلیون بود که این آمار امروز به به 12 میلیون نفر رسیده است و  براساس آمار در 50 سال گذشته در شهرتهران جمعیت 3 برابر شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: این در حالی است که با کاهش منابع آب و تشدید مخاطرات طبیعی، ترافیک متراکم، تخریب منابع طبیعی، افزایش بافت فرسوده و زندگی 4/5 میلیون نفر در این بافت، 1/2 میلیون حاشیه‌نشین و تداخلات حریم پایتخت بخشی از چالش‌های پایتخت است.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز داشت: پیش بینی می‌شود که در افق 1415 با افزایش جمعیت 16 میلیون نفری جمعیت در تهران مصرف آب به5/7 میلیون مترمکعب برسد این یعنی این‌که ما باید در سطح کلان کشور با نظام حکمروایی منسجم به این چالش‌های  شهری رسیدگی کنیم و متاسفانه امروز ما با فقدان نظام حکمروایی منطقه کلان‌شهری در تهران  مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: پیشنهاد دیگر احیای قانون نظارت بر گسترش شهر تهران و احیای مصوبه مدیریت مجموعه شهری تهران در دولت اصلاحات است. البته باید منابع درآمدی پایدار برای شهرداری تهران و سایر شهرها ایجاد شود.

سالاری به این نکته نیز اشاره کرد که، آن‌چه مسلم است آگر در کلان‌شهر تهران اگر به حکمرانی واحد نرسیم مشکلات باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.