| کد خبر: 179875 |

◄ اتوبوس‌بدون فیلتر دوده اصلاً نباید شماره‌گذاری شود

روز گذشته معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست از لغو نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های تهران انتقاد کرده بود که امروز علی اعطا، سخنگوی شورای‌شهر تهران به آن واکنش نشان‌داد.

تین نیوز

روز گذشته معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست از لغو نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های تهران انتقاد کرده بود که امروز علی اعطا، سخنگوی شورای‌شهر تهران به آن واکنش نشان‌داد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اعطا، با بیان این‌که نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های فرسوده یک انتخاب ایدئال نیست گفت: انتظار می‌رود مسئله نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی از طریق دولت حل شود.

او افزود: شهرداری تهران متولی تأمین و خرید اتوبوس نیست و براساس مصوبه دولت، وزارت کشور متولی تأمین اتوبوس در کلان‌شهرها است.

اعطا عنوان کرد: بهتر است حالا که سازمان حفاظت محیط‌زیست در این زمینه دغدغه دارد و واکنش نشان می‌دهد؛ به‌جای طرح اشکال از شورا از همکاران خود در دولت بخواهد با اختصاص اتوبوس به شهرداری، به کاهش آلودگی هوا کمک و برای نوسازی ناوگان پیگیری کنند.

سخنگوی شورای‌شهر تهران بابیان این‌که نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های فرسوده رفع عارضه است و راه‌حل قطعی نیست، تصریح کرد: اتوبوسی که از کارخانه خارج می‌شود باید دارای فیلتر دوده باشد و اتوبوس‌های فاقد فیلتر دوده نباید شماره‌گذاری شوند. حالا ایراد می‌گیرند چرا شورا خرید فیلتر دوده را لغو کرده، درصورتی‌که این حرف هم صحیح نیست و این‌گونه نبوده است.

او بابیان اینکه در ابتدای سال‌جاری جلسه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تولیدکنندگان اتوبوس برگزار شد، اضافه کرد: برهمین‌اساس مقرر شد 5000 اتوبوس جدید به شهرداری‌های کلان‌شهرها اختصاص داده شود و از این تعداد 3000 دستگاه اتوبوس سهم تهران بوده ولی تابه‌حال یک مورد از آن‌هم به شهرداری داده نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.