| کد خبر: 176837 |

◄ 5 گزینه نهایی برای شهرداری تهران انتخاب شدند + سوابق کاری

رسول کشت‌پور شهردار منطقه 2 امروز با 14 رای در صدر آرای اعضای شورا قرار گرفت و پس از آن عباس آخوندی و پیروز حناچی هر یک با 11 رای و غلامرضا انصاری و کامل تقوی‌نژاد نیز با 10 رای در ردیف‌های بعدی قرار گرفتند.

تین نیوز

شورای شهر تهران امروز از میان 13 گزینه انتخابی از بین 30 کاندیدای معرفی شده اقدام به برگزیدن 5 نفر به عنوان کسانی کرد که باید به تشریح برنامه‌های خود در کمیسیون‌های مختلف بپردازند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رسول کشت‌پور شهردار منطقه 2 امروز با 14 رای در صدر آرای اعضای شورا قرار گرفت و پس از آن عباس آخوندی و پیروز حناچی هر یک با 11 رای و غلامرضا انصاری و کامل تقوی‌نژاد نیز با 10 رای در ردیف‌های بعدی قرار گرفتند.

رسول کشت‌پور سابقه بیش از 15 سال فعالیت مستمر مدیریت شهری با عنوان شهردار در شهرهای مختلف استان تهران ، ارومیه و همچنین 4 سال به عنوان شهردار منطقه ۲ تهران را در کارنامه خود دارد.

کشت‌پور همچنین که مدتی عهده‌دار سمت مشاور عالی سازمان و رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری کیش بوده است.  همچنین آخرین جایگاه مدیریتی وی، ریاست هیئت‌مدیره شرکت پارس سازه تامین ، وابسته به  شرکت شستا است. کشت‌پور دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی و فوق دیپلم حقوق است.

گفته می‌شود کشت‌پور مدتی از خدمت در شهرداری به دور بوده و در سال گذشته بار دیگر به دعوت نجفی شهردار وقت به سمت شهرداری منطقه 2 منصوب می‌شود.

عباس احمد آخوندی عباس آخوندی ۶۱ ساله، وزیر سابق راه دولت روحانی است که همین چند روز پیش از سمت خود استعفا داد و از دولت کنار کشید.  آخوندی نظریاتی در زمینه موضوعات مرتبط با معماری و ساختار شهری دارد که با عنوان «توسعه شهری در اندیشه ایران‌شهری» تاکنون درباره آنها مقالات، سخنرانی‌ها و همایش‌هایی نیز برگزار کرده است.

پیروز حناچی متولد 1343 است. او، در زمینه مدیریت شهری و شهرسازی تجربه و سابقه دارد. او همین الان هم معاون فنی شهرداری تهران است و پیش از این دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی عباس آخوندی در دولت یازدهم بود. حناچی دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی مرمت شهری و باز زنده‌سازی شهرهای تاریخی است.

دیگر گزینه شهرداری تهران، غلامرضا انصاری سیاست‌مدار و قایم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) بوده است. وی در انتخابات این دوره در لیست اصلاح‌طلبان قرار داشت و دارای مدارک دکتری علوم آزمایشگاهی، MPH سالمندی و دکترای مدیریت رفاه اجتماعی است.                                          

سیدکامل تقوی‌نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور است که با توجه به این که متولد سال 1342 است؛ شانس بالایی برای کسب آرای مورد نظر شورای شهر را دارد. بااین‌حال، بی‌ارتباطی حوزه تخصصی و اجرائی تقوی‌نژاد با مدیریت شهری را باید یکی از نقاط ضعف و موانع او در راه رسیدن به شهرداری تهران دانست.                             

به گزارش تین‌نیوز، این گزینه‌ها در حالی انتخاب شدند که پیش از این شورای شهر تلاش داشت تا طرح استفساریه در مجلس را به تصویب برساند که روز یک‌شنبه گذشته در مجلس با اکثریت آرا رد شد.

در این میان به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، سیدمحمدعلی افشانی، شهردار کنونی تهران که به سن بازنشستگی رسیده و باید پست خود را ترک کند؛ از شورا درخواست داشته تا انتخاب شهردار جدید را به تاخیر بیندازند.

گزینه‌های یاد شده با ارائه برنامه خود در صحن شورای شهر، بار دیگر به رای گذاشته شده و دو نفر از میان 5 نفر برای انتخاب نهایی برگزیده می‌شوند. روز 22 آبان است که گزینه نهایی در شورای شهر انتخاب شده و به ساختمان بهشت راهی خواهد شد.

اما در این میان، بار دیگر اعضای شورای شهر با رای خود از خروج محسن هاشمی از شورا مخالفت کردند.                    

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.