| کد خبر: 172697 |

نماینده مردم تهران در شورای عالی استان‌ها،

◄ سرمایه‌گذاری‌ها به شهرهای اقماری منتقل شده است

احیای بافت فرسوده مسئولان را از هزینه‌های سربار معاف کرده و کار نوسازی را سرعت می‌بخشد. بدون شک نوسازی و احیای بافت فرسوده بسیاری از مشکلات حمل‌ونقلی و اجتماعی شهری مانند تهران را از میان برداشته و امنیت را به بافت فرسود باز می‌گرداند.

تین نیوز

نماینده مردم تهران در شورای عالی استان‌ها، توجه مسئولان کشور را به احیای بافت فرسوده و جلوگیری از ساخت و توسعه شهرهای اقماری جلب کرد و گفت: کاستن از مشکلات شهری و آلودگی هوا و ترافیک با نوسازی بافت فرسوده میسر می‌شود اما، متاسفانه سرمایه‌گذاری‌ها به خارج از شهر منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد قانبیلی در توضیح نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها در شهرهای اقماری که چندسالی است نسبت به ساخت آن‌ها اقدام شده است، گفت: ساخت و ساز در این شهرک‌ها نتیجه اعمال سیاست‌های نادرست در دولت‌های نهم و دهم است. پیش از ساخت هر شهر جدیدی باید خدمات مورد نیاز ساکنان آن از جمله، حمل‌ونقل، برق، آب و مراکز اموزشی و تفریحی فراهم شود که این‌ها در بخش‌های فرسوده شهر از پیش مهیا است.

وی به سرمایه زیاد برای ساخت شهرهای اقماری پرداخت و گفت: احیای بافت فرسوده مسئولان را از هزینه‌های سربار معاف کرده و کار نوسازی را سرعت می‌بخشد. بدون شک نوسازی و احیای بافت فرسوده بسیاری از مشکلات حمل‌ونقلی و اجتماعی شهری مانند تهران را از میان برداشته و امنیت را به بافت فرسود باز می‌گرداند.

قانبیلی به ساخت مسکن مهر پردیس و پرند در کلان‌شهر تهران اشاره داشته و افزود: به دلیل نبود امکانات رفاهی و زیرساخت‌های خدماتی و حمل‌ونقل کافی برای تردد به این دوشهر، بسیاری از خریداران تا به امروز از ساکن شدن در مسکن مهر به ویژه در پردیس خودداری می‌کنند.

نماینده مردم تهران در شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده در تهران مساحتی حدود4400  هکتار است، بیش از پنج‌ درصد از مساحت شهر تهران را بافت‌های فرسوده شهری شامل می‌شود یعنی35 درصد از بافت مسکونی تهران را بافت فرسوده تشکیل داده است. مناطق 10، 11 و 17 ، بیش‌ترین سهم را از بافت فرسوده به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    سرمایه‌گذاری تو ایران فعلا تعطیله.