| کد خبر: 169367 |

◄ امکان پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی تا پایان شهریور

عضو شورای شهر تهران در صفحه توئیتر خود نوشت: متاسفانه اختلاف‌نظر بر سر میزان و چگونگی ایفای نقش حاکمیتی سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران در فرآیند پرداخت الکترونیک کار را به درازا کشانده است.

تین نیوز

بیش از پنج‌ماه است که در تعامل با سازمان تاکسیرانی تحقق پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی را پیگیری می‌کنم. بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در صفحه تویئتر خود بابیان این مطلب افزود: متاسفانه اختلاف‌نظر بر سر میزان و چگونگی ایفای نقش حاکمیتی سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران در فرایند پرداخت الکترونیک کار را به درازا کشانده است.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: اگر سازمان تاکسیرانی به‌جای ورود و اعطای انحصاری مجوز اجرای آزمایشی به یکی از نرم‌افزارهای موبایلی این بازار را به حال خود گذاشته بود تا به امروز خود مسافران و رانندگان با منطق رقابت و کیفیت به این حوزه سامان داده بودند و دیگر نیاز به ورود تاکسیرانی و شهرداری به این حوزه نبود.

او با اشاره به اینکه در جایگاه نماینده مردم در شورا تلاش می‌کنیم پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی با رعایت سه اصل تا پایان تابستان 97 محقق شود، ادامه داد: شهرداری تهران نباید متولی کارهایی مانند تسویه وجوه پرداختی و عملیات پرداخت شود که جز وظایف ذاتی‌اش نیست و تخصص و مهارتی هم در انجام آن ندارد.

آروین در ادامه گفت: واگذاری امور به فعالین تخصصی در هر حوزه باید در شرایط رقابتی صورت گیرد و از هر نوع انحصار در هر یک از مراحل پرداخت جلوگیری شود. هیچ‌کس بهتر از راننده و مسافر نمی‌تواند ترجیحات آنها را تشخیص دهد. بهتر است تعامل میان شرکت‌های پرداخت و راننده و مسافر را به خود آنها واگذار کنیم.

راه‌اندازی پرداخت الکترونیکی کرایه در تاکسی‌های شهری موجب خواهد شد تا درآمد رانندگان شفاف‌تر شود و امکان دریافت اضافه‌کرایه توسط رانندگان از بین برود. به همین دلیل بسیاری از رانندگان سودجو خواستار عدم اجرای چنین طرحی در تاکسی‌ها هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.