| کد خبر: 164478 |

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران:

◄ راه‌اندازی سامانه جامع مزایده‌ و مناقصه‌ در شهرداری

از این پس در هر حوز‌ه‌ای احساس شود که شفافیت کافی وجود ندارد با الکترونیکی کردن فرآیندها به سمت آگاه‌سازی عمومی گام برخواهیم داشت.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از راه‌اندازی سامانه جامع مزایده‌ها و مناقصه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بهاره آروین گفت: این سامانه می‌تواند با تحقق نظارت همگانی، سازمان پیچیده و آلوده به فساد را با کمترین هزینه به سمت سلامت و کاهش تخلف سوق دهد چراکه دیگر، فقط چندصد تن نیروهای بازرسی نیستند که مشغول رصد امور هستند، بلکه هر شهروندی ناظر بر عملکرد شهرداری تهران خواهد بود.

وی تصریح کرد: ایده انتشار قراردادهای بالای یک میلیارد تومان در سامانه به دلیل تعداد کمتر به وجود آمد و بیم آن می رفت که با انتشار قراردادهای زیر یک میلیارد و به دلیل تعدد آنها اطلاعات سامانه غیرقابل استفاده شود.

آروین با تاکید بر این‌که به‌زودی سامانه جامع مناقصات و مزایده‌های شهرداری تهران ایجاد و معرفی خواهد شد، گفت: از این پس در هر حوز‌ه‌ای احساس شود که شفافیت کافی وجود ندارد با الکترونیکی کردن فرآیندها به سمت آگاه‌سازی عمومی گام برخواهیم داشت.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: در این سامانه کد اقتصادی و اطلاعات شرکت برنده مناقصه یا مزایده در سامانه درج می‌شود تا متقاضیان  به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشد.، متاسفانه تکلیف مزایده‌ها در مدیریت شهری هنوز مشخص نیست و مزایده‌ها جزو قراردادهای درآمدی هستند و تلاش می‌شود اطلاعات در سامانه مناقصات و مزایده‌ها منتشر شود.

به گزارش تین‌نیوز، طرح جامع جدید تهران برای اولین بار در سال 95  با رویکردی تازه که داعیه سامان‌بخشی مسائل یک شهر اعم از مشکلات اقتصادی-سیاسی- فرهنگی- اجتماعی، به بحث گذاشته شد که دور از رویکردی جامع و کلی به اتخاذ برنامه‌های استراتژیک ساختاری و راهبردی با محوریت فیزیک و کالبد شهر پرداخته است، سرانجام تهیه شد و تا چند ماه آینده به تصویب می‌رسد.

 اما در طرح جامع اول و دوم تهران سیاست‌هایی عنوان شد که این سیاست‌ها پروژه‌ها را از دو زاویه موضوعی‌-موضعی نگاه می‌کرد اما هیچ‌گاه این مباحث تحت یک نظریه قرار نگرفت و در عین حال کسی به این امر توجه نکرده بود که می‌توان پروژه‌های پیشنهادی طرح  جامع  را در چارچوب طرح‌های موضوعی- موضعی گردآوری کرد و این امر تا چه اندازه می‌تواند در تحقق‌پذیری طرح جامع و تفصیلی تهران موثر باشد تا این‌که در طرح جامع جدید تهران شورای طرح‌های موضوعی- موضعی تشکیل شد و توانست مباحث این طرح‌ها را تئوریزه کند.

 در واقع طرح جامع شهر تهران یک سند راهبردی است که به مسائل کل شهر تهران می‌پردازد و طرح تفصیلی مربوط به ضوابط ساخت‌وساز، شبکه‌بندی اجرای طرح جامع و عملیاتی کردن آن می‌شود، اما طرح‌های موضوعی- موضعی همان پروژه‌های شهری هستند که از درون طرح جامع و تفصیلی بیرون می‌آیند. به بیان دیگر شهر تهران برای ساماندهی خود با موضوعات مختلفی روبه‌رو است که باید در چارچوب یک پروژه تعریف و در یک موضع یا مکان مشخص اجرا شود.

این قبیل طرح‌ها از آن روز در بخش‌های مختلف به‌کار گرفته شد و در نهایت بهاره آروین هم امروز به ایجاد سامانه جامع مزایده‌ها و مناقصه‌ها اشاره می کند که در آینده‌ای کوتاه ایجاد خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.