| کد خبر: 161827 |

◄ بررسی نهایی طرح جدید ترافیک؛ فردا در شورای شهر

معاون اجرائی شورای اسلامی شهر تهران نبود مشکل جدی بر سر راه اجرای طرح ترافیک جدید، خبر داد.

تین نیوز

معاون اجرائی شورای اسلامی شهر تهران نبود مشکل جدی بر سر راه اجرای طرح ترافیک جدید، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سید محمود میرلوحی با اشاره به برخی ایرادات فرمانداری تهران به طرح جدید ترافیک، اظهار کرد: قرار است ایرادات فرمانداری فردا در صحن علنی شورای  شهر به مشورت گذاشته شود و بعید به نظر می‌رسد به تصویب نرسد.

وی با بیان این‌که «هیات تطبیق شورای شهر پس از بررسی موضوع آن‌را به شورای شهر ارائه می‌کند»، افزود: چنانچه اشکالی در طرح دیده شود نقطه‌نظرات منتقل شده و اصلاح خواهد شد و اگر نتیجه‌‍ای در این‌باره حاصل نشود، موضوع به شورای حل اختلاف وزارت کشور ارجاع می‌شود.

میرلوحی با تاکید بر این نکته که تقریباً به اصول طرح ترافیک جدید ایرادی گرفته نشده است، گفت: در عمل تصمیم‌گیری در خصوص قیمت‌ها بر عهده شورای شهر تهران و اموری مانند امور اجرائی منوط به اتخاذ تصمیم از سوی شورای عالی ترافیک است که هر یک به خوبی به وظایف خود عمل می‌کنند.

معاون اجرائی شورای شهر تهران نیز با اشاره به حضور شهردار و معاون حمل‌ونقل وی در شورای عالی ترافیک، خاطرنشان کرد:  به نظر می‌رسد در روند تصویب طرح ترافیک جدید در میان اعضای شورای شهر مشکلی وجود نداشته باشد، با رای آوردن طرح جدید قطعا در زمان از پیش تعیین شده به اجرا گذاشته خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، غلامحسین آرام ضمن تائید عودت طرح جدید ترافیک به شورای شهر تهران گفت: در صورتی که شورا نسبت به رفع ایرادات چاره‌ای نیندیشد، طرح به منظور داوری به شورای حل اختلاف وزارت کشور فرستاده خواهد شد.

با ارسال مصوبه شورای شهر تهران در خصوص طرح ترافیک جدید به فرمانداری تهران،  اما فرمانداری برخی مغایرت‌های طرح ترافیک سال 97 با قانون را اعلام و طرح مجدد به شورای شهر عودت داده‌شد که برای اصلاح مغایرت‌ها، شورای شهر تهران10  روز فرصت داشت تا نسبت به برطرف کردن ایراد‌های فرمانداری اقدام کند.

به همین خاطر مقرر شده در جلسه امروز شنبه 5 اسفندماه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران موضوع ایراد‌های وارده فرمانداری در دستور بررسی قرار گرفته تا در نهایت در روز یکشنبه 6 اسفندماه ایرادات در صحن علنی شورای شهر مطرح شود.

در صورتی که ایراد‌های وارد شده از سوی فرمانداری اصلاح شده و به فرمانداری بازگشت داده‌شود، طرح ترافیک با این اصلاحات نهایی و از 15 فروردین 97 قابل اجرا خواهد بود.

یکی از ایرادت شورای تطبیق فرمانداری، تعیین عوارض تردد در محدوده زوج و فرد است.

در مصوبه شورای شهر ذکر شده در صورتی که خودرویی با پلاک زوج بخواهد روز فرد در محدوده زوج و فرد تردد کند، می‌تواند با پرداخت عوارض وارد محدوده شود. این نوع ورود مورد تایید هیئت تطبیق فرمانداری تهران نبوده است.

در کنار این موضوع فرمانداری تهران به یکی از تبصره‌های بندی که در رابطه با ارائه مجوز طرح ترافیک به جانبازان بالای ۷۵ درصد و جانبازان ۲۵ درصد اعصاب و روان بوده، ایراد وارد کرده است.

ایراد بعدی که فرمانداری تهران به آن اشاره کرده، موضوع ارائه سهمیه به آژانس‌ها، سرویس مدارس، وانت بار‌ها بوده است.

 در اعتراض فرمانداری آمده است که با وجود سهمیه در نظر گرفته شده، سرویس مدارس، آژانس ها، وانت‌بار‌ها باید سهم قابل توجهی را پرداخت کنند و مبلغ در نظر گرفته شده برای این خودرو‌ها جهت پرداخت بسیار بیشتر از حد تعادل است.

به گزارش تین‌نیوز، پیش از این افشین حبیب زاده در اظهار نظری، به شش ایراد وارد بر طرح ترافیک جدید به تفکیک اشاره کرده و گفته بود: قرار است ایرادات هیات تطبیق در جلسه کمیسیون حمل‌و نقل شورای  شهر بررسی شده و  روز یکشنبه این موضوع در صحن علنی شورای شهر به بحث و تبادل نظر گذاشته شود تا پاسخ قانونی به هیات تطبیق در زمینه طرح ترافیک جدید داده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.