| کد خبر: 141439 |

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران، در گفت‌وگو با تین‌نیوز تشریح کرد:

◄ ادامه کار شورای چهارم تا آغاز به‌کار شورای جدید بر اساس قانون

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران از ادامه کار شورای چهارم تا آغاز به‌کار شورای جدید خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران از ادامه کار شورای چهارم تا آغاز به‌کار شورای جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علامحسین آرام با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: براساس قانون تا زمانی که شورای اسلامی شهر پنجم به صورت رسمی کار خود را آغاز نکند، شورای چهارم باید به کار خود ادامه دهد.

وی که در گفت‌وگو با این شبکه خبری، سخن می‌گفت، افزود: شورای جدید طبق قانون روز 12 شهریورماه کار خود را طی مراسمی در ساختمان شورای شهر آغاز خواهد کرد و بر همین اساس، شورای چهارم تا تاریخ اعلام شده به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

آرام با تاکید بر این مطلب که پایان کار شورای شهر تنها با تائید وزارت کشور و برابر با مقرارت قانونی صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: تا تائید و ابلاغ رسمی پایان کار شورای چهارم، که 12 شهریورماه اعلام  است شورای فعلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و لذا، اعلام زود هنگام پایان کار شور توجیه قابل قبولی نخواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران در پاسخ به این نکته که تکلیف شهردار و انتخاب وی و مهلت خواستن این نهاد از وزرات کشور برای جمع‌بندی امور، چه خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: شهرداری تهران نیز طبق برنامه تا روز 12 شهریورماه به کار خود ادامه داده و با اتمام مهلت یاد شده، جای خود را به مدیریت جدید که از سوی منتخبان شورای پنجم تعیین شده می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز، مهدی چمران در جلسه سه‌شنبه روز گذشته این شورا اعلام کرده بود که، این جلسه اخرین جلسه شورای چهارم است و شورای چهارم از این پس تعطیل خواهد بود، اما از آن‌جا که شهر بدون شورا وجاهت قانونی ندارد این روزها چمران از ادامه کار شورای چهارم تا آغاز به‌کار وشرای جدید خبر داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سیصد وشصت و ششمین جلسه غیرعلنی شورای شهر اظهار داشته:️ پایان کار شورای چهارم  12 شهریور ماه است.

وی با بیان این‌که «در قانون اصلاحی، شروع کار شوراها 12 مرداد ماه تعیین شده است»، افزوده: به دلیل ابلاغ نشدن قانون در تاریخ ذکر شده ، بنابراین و بر اساس قانون فعلی پایان کار شورای شهر چهارم 12 شهریور ماه است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفته: این قانون باید توسط وزیر کشور ابلاغ شود و هر زمان که ابلاغ شود ما آمادگی اتمام شورای چهارم بر اساس قانون را داریم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.