| کد خبر: 250406 |

◄ پاسخگویی مدیران فرودگاه امام به یکی از مطالبات به حق رانندگان

در چند روز گذشته خبر مربوط به محدودیت تاکسی های اینترنتی در شهر فرودگاهی امام خمینی با واکنش های متفاوتی مواجه شد.

تین نیوز

در چند روز گذشته خبر مربوط به محدودیت تاکسی های اینترنتی در شهر فرودگاهی امام خمینی با واکنش های متفاوتی مواجه شد.

به گزارش تین نیوز ، در این بین حتی نمایندگان مجلس نیز به ارایه نظر در مورد این اقدام پرداخته تا جایی که رحمت الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که شخصا این موضوع را از مراجع مربوطه پیگیری می کند، گفت: ایجاد محدودیت در خدمات‌ رسانی به مردم قابل پذیرش نیست و در دسترس بودن خدمات حقوق شهروندی است و اولویت اول مسئولان در اتخاذ تصمیم باید خدمات رسانی بهتر به مردم باشد و این‌ که این تصمیم بر چه مبنایی گرفته شده و آیا تاکسی‌ های فرودگاه ظرفیت پاسخگویی به نیاز تمام مسافران را دارند، جای سوال دارد. در هر حال باید سرویس‌ دهی مناسب به مردم از هر طریقی ارائه شود و رفاه مردم در تصمیم گیری‌ ها باید در اولویت قرار گیرد.

از سوی دیگر ایسنا گفت و گویی با محمد خلج مدیرعامل یک شرکت تاکسی اینترنتی انجام داد که وی با تاکید بر این که با اجرای این طرح، مردم به عنوان مصرف‌ کننده متضرر می‌ شوند، گفت: این طرح به معنای محدود کردن عده‌ ای خاص و اعلام این موضوع است که عده‌ ای خاص می‌ توانند سرویس حمل و نقل در فرودگاه را ارائه کنند و مردم هم از این لحاظ محدود می‌ شوند که فقط از همان عده ذکر شده خدمات دریافت کنند، بنابراین خیلی واضح است که اجرای چنین طرحی به ضرر مردم است و ما کاملا با این موضوع مخالفیم.

این اظهار نظرها در حالی از سوی افراد مختلف صورت گرفته است که اصولا هم نماینده مجلس و هم مدیرعامل شرکت تاکسی اینترنتی حتما می دانند خدمات رسانی تاکسی ها به فرودگاه امام خمینی مربوط به ناوگان تاکسی عمومی بین شهری است و نه درون شهری  و تاکسی های اینترنتی بنا بر قانون اجازه فعالیت در حمل و نقل جاده ای و برون شهری را ندارند و فعالیتی که در این زمینه انجام می دهند خلاف قانون است.

به طور قطع این افراد می دانند از همان ابتدای آغاز فعالیت خلاف قانون تاکسی های اینترنتی در حمل و نقل جاده ای، این موضوع مورد اعتراض تاکسی های برون شهری قرار گرفت و حتی نمایندگان کانون انجمن‌ های صنفی و رئیس اتحادیه سواری کرایه کشور نگرانی شدید رانندگان این حوزه و شکایت خود را به مدیر کل دفتر مسافر سازمان راهداری منعکس کرده و خواهان اقدام عاجل و قاطع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی حمل و نقل جاده یا کشور، در این خصوص شده و پیگیر این موضوع بوده اند.

با این حال و با وجود آنکه تاکسی های اینترنتی، تاکسی های گردشی شهری هستند و نمی توانند خدمات برون شهری ارایه دهند اما مطابق آنچه که سرپرست شهر فرودگاهی امام عنوان کرده، «ممنوعیتی برای ورود تاکسی‌ های اینترنتی به فرودگاه امام وجود ندارد و فقط محل جذب مسافر برای آنها تغییر کرده و این تاکسی ها می‌ توانند در مقابل پارکینگ شماره سه فرودگاه توقف داشته باشند و مسیر و پل ارتباطی هم از ترمینال تا پارکینگ هم برای آنها فراهم است».

به گزارش تین نیوز، این اظهارات چلندری نشان می دهد تنها ممنوعیتی که برای تاکسی های اینترنتی به وجود آمده این است که از توقف و پذیرش آنها در مقابل ترمینال جلوگیری شده است.

ضمن این که با وجود گردشی بودن تاکسی های اینترنتی که توقف این تاکسی ها را برای جذب مسافر شامل نمی شود؛ به گفته چلندری، «تاکسی‌ های اینترنتی می توانند در پارکینگ فرودگاه تا ۱۵ دقیقه توقف رایگان داشته باشند و مسافران را پذیرش کنند و فقط حق حضور مقابل ترمینال را ندارند»، که این امر هم امتیازی دیگر محسوب می شود که از سوی مسئولان فرودگاه به آنها ارایه شده است.

البته باید در نظر داشت، رانندگان و مالکان تاکسی‌ های ویژه فرودگاه امام با اجبار مسئولان امر، تاکسی های خارجی خریداری کرده اند تا خودروهای آنان در شان مسافران این فرودگاه بین المللی باشد که ویترین کشور محسوب می شود و با این خودروها بتوانند خدماتی درخور و مناسب به مسافران این فرودگاه ارایه دهند و اگر قرار است خودروهای داخلی و غیر خارجی که در تاکسی های اینترنتی به کار گرفته می شوند به این مسافران خدمات دهی کنند، چرا به رانندگان این تاکسی ها اجبار شده تاکسی های خارجی با قیمت های گزاف خریداری نمایند و همچنان نیز اسیر قیمت های بالای استهلاک و نگهداری و قطعات و ... خودروهای خود باشند؟

همچنین اگر قرار است روند فعالیت خودروهای داخلی به مسافران فرودگاه امام؛  با دخالت نمایندگان و دیگران در تصمیم دادستانی، همچنان ادامه یابد، چرا تاکسی های خارجی از رانندگان تاکسی های ویژه فرودگاه امام توسط همان هایی که آنان را مجبور به این کار کردند، خریداری و به آنان نیز تاکسی های ایرانی واگذار نمی شود تا اینقدر اسیر هزینه های این خودروها نباشند؟

از دیگر سو، باید به این موضوع نیز توجه شود که رانندگان و مالکان تاکسی های ویژه فرودگاه امام به دلیل شرایط خاص صنعت گردشگری کشورمان که متاسفانه صنعت پر رونقی نیست، با مشکل کمبود مسافر مواجه بوده و به گفته خوشان هر یک باید حدود 10 ساعت برای مسافرگیری در انتظار بمانند و این که تاکسی های اینترنتی اندک مسافران آنها را نیز جذب کنند، منصفانه نیست.

موضوع دیگری که لازم است مورد توجه قرار گیرد اقداماتی است که عده ای از افراد غیر راننده با جعل عنوان رانندگان در فرودگاه امام انجام داده و مجب نارضایتی مسافران را فراهم آورده اند. عده ای که به فعالیت های غیر مجاز خرید و فروش ارز پرداخته و حتی در مواردی به کلاهبرداری از مسافران خارجی نیز پرداخته اند.

بنابراین این اقدام دادستانی و مسئولان فرودگاه امام نه تنها نباید مورد انتقاد قرار گیرد بلکه اقدامی است برای  پاسخگویی به یکی از مطالبات به حق رانندگان فرودگاه امام  که جای هم تشکر دارد.

 

کمند روستا

وبلاگ‌نویس خبرنگار نویسنده
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فریدون ناصری 1 0

    درود بر شما و بسیار سپاس که اینگونه زیبا و کارشناسی شده ، به موضوع پرداخته اید و پاسخی شایسته به فرافکنان و پاسخ آنهایی که بنوعی شریک در سود تاکسی های اینترنتی و غیره هستند و سپاس بیکران از مقامات قضایی فرودگاه و سرپرست محترم شهر فرودگاهی جناب چلندری .