رونمایی از سامانه مدیریت حمل و نقل درونشهری در مشهد
تین نیوز | سامانه مدیریت حمل و نقل درونشهری و مانیتورینگ آنلاین رانندهها و ارتباط دو طرفه آنان با مرکز عملیات در مشهد رونمایی شد.
هادی عطارزاده طوسی در مراسم رونمایی از «سامانه مدیریت حمل و نقل درونشهری و مانیتورینگ آنلاین رانندهها و ارتباط دو طرفه آنان با مرکز عملیات» که شب گذشته 31 اردیبهشت ماه در هتل لاله مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل در شهر مشهد وابسته به تاکسیرانی، اتوبوسرانی و قطارشهری است، اظهار کرد: در مشهد بالغ بر 13 هزار و 300 دستگاه تاکسی، بیش از 20 هزار آژانس تاکسی تلفنی و حدود 7000 سرویس مدرسه در حال فعالیت هستند.
وی افزود: روزانه در شهر مشهد 6 میلیون سفر انجام میشود و تاکسیرانی با یک میلیون و 200 هزار سفر سهم 20 درصدی در این سفرها دارد.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مدیریت این دایره 50 هزار نفری از رانندگان تاکسی و میزان بالای سفرهای درونشهری با روش سنتی پاسخگو نیست و تنها با استفاده از لوازم هوشمند و تکنولوژی نوین این امر امکانپذیر خواهد بود.
وی به راهاندازی و استفاده از سیستمهای ای.وی.ال، ای.اف.سی و ... برای افزایش بهرهوری و نظارت بر این ناوگان اشاره کرد و گفت: در این راستا سیستم مانیتورینگ آنلاین رانندگان نیز از اقدامات مثبت و مفیدی است که قابل تقدیر است.
حل مشکلات پلیس در حوزه آژانسها با سامانه مانیتورینگ آنلاین
سرهنگ سلیمان ایزدی، رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سیستم مانیتورینگ آنلاین رانندگان، نیاز پلیس را برای رفع مشکلات در این حوزه تامین میکند، بیان کرد: کاهش سفرهای درونشهری و در نتیجه آن روانسازی ترافیک و برطرف شدن پدیده عجله و شتاب که در بین رانندگان به دلیل رقابت مالی وجود داشت از خدمات موثر و مفید این سامانه است.
وی به جمعآوری 1800 تابلوی جعلی تاکسی تلفنی در طول سه ماه در مشهد اشاره کرد و گفت: راهاندازی این سامانه برای تامین امنیت شهروندان بسیار مفید است.
افزایش 30 درصدی بهرهوری کار رانندگان آژانس با سامانه مانیتورینگ آنلاین
مهیار پدرام، مدیر شرکت حمل و نقل زمان سیر خراسان نیز در این مراسم در خصوص امکانات این سامانه اظهار کرد: این سیستم از هفت زیرسیستم ایستگاه، رانندگان، مشترکان، مدیریت تماس، مدیریت مالی، مانیتورینگ و ارتباط همراه تشکیل شده است که هرکدام بنا به ضرورتی تعبیه شدهاند.
وی جلوگیری از سفرهای اضافه، صرفهجویی در مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و حل مشکل پارکینگ را از مزایای زیرسیستم ایستگاه عنوان کرد و گفت: تعریف لیست سیاه برای راننده متخلف و مشتری بدحساب، تعریف شیفت کاری و مبلغ پورسانت راننده و ثبت آدرس و شماره تلفن مشتریان از امکانات زیرساختهای رانندگان و مشترکان است.
پدرام تامین امنیت مسافر و مشتری را مزیت زیرسیستم مانیتورینگ دانست و خاطرنشان کرد: در این زیرسیستم نقشه شهر مشهد با استفاده از نرمافزارهای بومی بدون وابستگی به گوگل ارث و ... نمایش و موقعیت مکانی و سرویسدهی راننده با سه نماد سبز، قرمز و سفید در نقشه نشان داده میشود.
وی افزود: با توجه به استفاده از سیمکارتهای رایتل در این سامانه، موقعیت رانندگان هر پنج ثانیه نشان داده میشود و چنانچه خودرویی از شهر خارج شود یا بیراهه رود مرکز سریعا مطلع میشود و مساله را با راننده بررسی میکند.
مدیر شرکت حمل و نقل زمان سیر خراسان با اشاره به اینکه این سامانه اسفند ماه 92 به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد، یادآور شد: از 15 فروردین ماه سال جاری حدود 80 نفر راننده در این سامانه ثبتنام کردند و در همین مدت کوتاه بهرهوری کار رانندگان 30 درصد افزایش پیدا کرد.
وی در خصوص هزینه راهاندازی سامانه مدیریت حمل و نقل درونشهری افزود: تاکنون 40 میلیون تومان برای نصب این سامانه هزینه شده است، اما هر راننده صرفا با خرید یک گوشی یا تبلت مجهز به سیستمعامل اندروید و پرداخت ماهیانه 5000 تا 10 هزار تومان هزینه اینترنت میتواند در این سامانه فعالیت کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.