| کد خبر: 7937 |

رونمایی از سامانه مدیریت حمل و نقل درون‌شهری در مشهد ‌

تین نیوز | سامانه مدیریت حمل و نقل درون‌شهری و مانیتورینگ آنلاین راننده‌ها و ارتباط دو طرفه آنان با مرکز عملیات در مشهد رونمایی شد.
 
هادی عطارزاده طوسی در مراسم رونمایی از «سامانه مدیریت حمل و نقل درون‌شهری و مانیتورینگ آنلاین راننده‌ها و ارتباط دو طرفه آنان با مرکز عملیات» که شب گذشته 31 اردیبهشت ماه در هتل لاله مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل در شهر مشهد وابسته به تاکسیرانی، اتوبوسرانی و قطارشهری است، اظهار کرد: در مشهد بالغ بر 13 هزار و 300 دستگاه تاکسی، بیش از 20 هزار آژانس تاکسی تلفنی و حدود 7000 سرویس مدرسه در حال فعالیت هستند.
 
وی افزود: روزانه در شهر مشهد 6 میلیون سفر انجام می‌شود و تاکسیرانی با یک میلیون و 200 هزار سفر سهم 20 درصدی در این سفرها دارد.
 
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مدیریت این دایره 50 هزار نفری از رانندگان تاکسی و میزان بالای سفرهای درون‌شهری با روش سنتی پاسخگو نیست و تنها با استفاده از لوازم هوشمند و تکنولوژی نوین این امر امکان‌پذیر خواهد بود.
 
وی به راه‌اندازی و استفاده از سیستم‌های ای.وی.ال، ای.اف.سی و ... برای افزایش بهره‌وری و نظارت بر این ناوگان اشاره کرد و گفت: در این راستا سیستم مانیتورینگ آنلاین رانندگان نیز از اقدامات مثبت و مفیدی است که قابل تقدیر است.
 
حل مشکلات پلیس در حوزه آژانس‌ها با سامانه مانیتورینگ آنلاین
سرهنگ سلیمان ایزدی، رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سیستم مانیتورینگ آنلاین رانندگان، نیاز پلیس را برای رفع مشکلات در این حوزه تامین می‌کند، بیان کرد: کاهش سفرهای درون‌شهری و در نتیجه آن روان‌سازی ترافیک و برطرف شدن پدیده عجله و شتاب که در بین رانندگان به دلیل رقابت مالی وجود داشت از خدمات موثر و مفید این سامانه است.
 
وی به جمع‌آوری 1800 تابلوی جعلی تاکسی تلفنی در طول سه ماه در مشهد اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این سامانه برای تامین امنیت شهروندان بسیار مفید است.
 
افزایش 30 درصدی بهره‌وری کار رانندگان آژانس با سامانه مانیتورینگ آنلاین
مهیار پدرام، مدیر شرکت حمل و نقل زمان سیر خراسان نیز در این مراسم در خصوص امکانات این سامانه اظهار کرد: این سیستم از هفت زیرسیستم ایستگاه، رانندگان، مشترکان، مدیریت تماس، مدیریت مالی، مانیتورینگ و ارتباط همراه تشکیل شده است که هرکدام بنا به ضرورتی تعبیه شده‌اند.
 
وی جلوگیری از سفرهای اضافه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و حل مشکل پارکینگ را از مزایای زیرسیستم ایستگاه عنوان کرد و گفت: تعریف لیست سیاه برای راننده متخلف و مشتری بدحساب، تعریف شیفت کاری و مبلغ پورسانت راننده و ثبت آدرس و شماره تلفن مشتریان از امکانات زیرساخت‌های رانندگان و مشترکان است.
 
پدرام تامین امنیت مسافر و مشتری را مزیت زیرسیستم مانیتورینگ دانست و خاطرنشان کرد: در این زیرسیستم نقشه شهر مشهد با استفاده از نرم‌افزارهای بومی بدون وابستگی به گوگل ارث و ... نمایش و موقعیت مکانی و سرویس‌دهی راننده با سه نماد سبز، قرمز و سفید در نقشه نشان داده می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به استفاده از سیم‌کارت‌های رایتل در این سامانه، موقعیت رانندگان هر پنج ثانیه نشان داده می‌شود و چنانچه خودرویی از شهر خارج شود یا بیراهه رود مرکز سریعا مطلع می‌شود و مساله را با راننده بررسی می‌کند.
 
مدیر شرکت حمل و نقل زمان سیر خراسان با اشاره به اینکه این سامانه اسفند ماه 92 به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد، یادآور شد: از 15 فروردین ماه سال جاری حدود 80 نفر راننده در این سامانه ثبت‌نام کردند و در همین مدت کوتاه بهره‌وری کار رانندگان 30 درصد افزایش پیدا کرد.
 
وی در خصوص هزینه راه‌اندازی سامانه مدیریت حمل و نقل درون‌شهری افزود: تاکنون 40 میلیون تومان برای نصب این سامانه هزینه شده است، اما هر راننده صرفا با خرید یک گوشی یا تبلت مجهز به سیستم‌عامل اندروید و پرداخت ماهیانه 5000 تا 10 هزار تومان هزینه اینترنت می‌تواند در این سامانه فعالیت کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.