| کد خبر: 2738 |

نظرها و خبرها◄ توسعه ظرفیت معابر تهران = عدم حل مشکل حمل و نقل و تردد مردم

تین نیوز | اگرچه مسئولان شهری بر توسعه معابر تهران برای حل مشکل ترافیک آن تاکید دارند اما برخی کارشناسان و متخصصان حمل و نقل معتقدند "تا زمانی كه توسعه ظرفیت معابر تهران ادامه داشته باشد، حتی اگر بهترین سیستم حمل و نقل عمومی دنیا را داشته باشیم، مشكل حمل و نقل و تردد مردم حل نخواهد شد." 

1- عضوشورای شهر: تونل حکیم از طرح های خوب به لحاظ زمان بندی و ایمنی
تین نیوز |دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ 
خلاصه مطلب: ... رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تونل حکیم یکی از طرح های خیلی خوب کشور به لحاظ زمان بندی و رعایت مسائل ایمنی است.  دنیامالی افزود: در این طرح دو تونل دوقلو در کنار یکدیگر در حال احداث است که یکی 1024 متر و دیگری 1026 متر طول دارد و این دو تونل باهم ارتباط دارند...
مطلب کامل

نظر | توسعه ظرفیت معابر تهران = عدم حل مشكل حمل و نقل و تردد مردم
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۲۷در مورد این مطلب:
در جلسه شورای حمل و نقل همگانی با حضور 50 نفر متخصص حمل و نقل و ترافیك با اتفاق آراء به این نتیجه رسیدیم كه تا زمانی كه توسعه ظرفیت معابر تهران ادامه داشته باشد، حتی اگر بهترین سیستم حمل و نقل عمومی دنیا را داشته باشیم، مشكل حمل و نقل و تردد مردم حل نخواهد شد.
همانطور كه طی سال های گذشته علی رغم توسعه مترو و ایجاد چند مسیر گسترده BRT ، سهم حمل و نقل عمومی در تهران كاهش پیدا كرده است. زیرا به علت توسعه معابر، مطلوبیت استفاده از خودرو شخصی افزایش پیدا كرده است.
تیتر مصوبه جالب است: توسعه حمل و نقل همگانی كلیدی ترین راه حلی كه هرگز به تنهایی كافی نیست 

2- آغاز اجرای برنامه پنج ساله شهرداری تهران از ابتدای سال جدید
تین نیوز | چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...معاون حمل‌ و ‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سیاست‌ها‌ی کلی برنامه 5 ساله شهرداری تهران در خصوص توسعه حمل‌ و نقل شهری، از آغاز اجرایی شدن این سیاست‌ها‌ و پیاده‏سازی گام به گام رئوس برنامه مذکور از اولین روز سال 93 خبر داد. 
سید جعفر تشکری هاشمی افزود: بر اساس این برنامه که مورد تایید شورای محترم اسلامی شهر تهران نیز قرار گرفته، مهمترین فعالیت مدیریت شهری توسعه زیرساخت‏های حمل و نقل عمومی برای تردد مناسب شهروندان و بهبود وضعیت محیط زیست شهر است... 
مطلب کامل

نظر |آمار و ارقامی که منبع آن معلوم نیست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۰۸در مورد این مطلب:
این آمار و ارقام از كجا می‌آید؟ تی بی ام خط هفت یك سال است كه خوابیده . تی بی ام دومش هم شش ماه است که خوابیده. كارگراهای خط شش هم حقوق نگرفتند اعتصاب كردند كدام مترو كدوم ١٥٢ كیلومتر؟ در سال ٩٢ حتی یك كیلومتر مترو هم افتتاح نشد، همیشه حرف.  

3- معاون شهردار تهران: پایتخت در ایام نوروز به شرایط آرمانی می رسد
تین نیوز | شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیران ارشد این معاونت در نخستین روزهای کاری سال جدید به دیدار دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران رفتند. 
سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه این دیدار گفت: پایتخت در ایام نوروز از ابعاد و زوایای مختلف به شرایط آرمانی میرسد و زندگی در آن لذت بخش می شود... 
مطلب کامل

نظر |شرایط آرمانی در پایتخت؛ فقط تا روز سیزده بدر 
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۱۰در مورد این مطلب:
- همانطور که عموم شهروندان مطلع هستند معمولاً در تعطیلات بهاری بیش از نیمی از شهروندان و خودروها از تهران خارج می‌شوند و مسئولان فروش تراکم شهری برخلاف تمام ایام سال قادر نیستند در شرایط آرمانی فروش مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک تداوم و اصرار داشته باشند! و به ناچار شهر خلوت تر شده و تراکم و آلودگی شهری تهران نیز کمتر شده و رسیدن به شرایط آرمانی زندگی غیر خطرناک در پایتخت برای مدتی محدود فقط تا روز سیزده بدر محقق می شود!
- از طرفی سایر شهروندان ساکن در تهران در ایام تعطیل، همزمان با آغاز تعطیلی فروش مجوز برای افزایش تراکم در تعداد وسایل نقلیه موتوری در محدوده شهر تهران و فروش مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک براحتی می‌توانند به جای حمل و نقل عمومی از وسیله شخصی خود استفاده کنند و حتی بسیاری از این فرصت سعید باستانی استفاده کرده به عوض مشارکت و انجام وظایف ناوگان حمل و نقل عمومی همواره با وسیله شخصی خود سهم قابل توجهی در خدماترسانی عمومی به شهروندان داشته و دارند که آمار آن همیشه غیر محسوب و مورد کتمان از عموم واقع شده است.

4- آلوده کنندگان هوا مجرم‏اند / آلودگی هوای تهران به نقطه بحرانی رسیده است
تین نیوز | یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران سالانه چند هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و هزاران نفر دیگر نیز دچار انواع و اقسام بیماری‌های خطرناک می‌شوند.  محمد حقّانی افزود: ناگفته پیداست آلودگی هوا یعنی تضییع حقوق شهروندان و هر جا حقی ضایع شود، فرد می‌تواند از طریق قضایی مسأله را پیگیری نموده و از کسی که خسارتی به او وارد کرده، بخواهد که آن خسارت را جبران کند. 
مطلب کامل

نظر |مدیریت تراکم گرایان در کلان شهرها؛ تنها عامل انسانی آلودگی هوا
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۲۵در مورد این مطلب:
- تنها عامل انسانی آلودگی هوا تحکم مدیریت تراکم گرایان در کلان شهرها است.
بر خلاف اظهارات مکرر و دائمی متخصصان محیط نازیست و تراکم پرست شهری، عوامل انسانی آلودگی هوا که تاکنون معمولاً مورد بحث و اشاره قرار داده می‌شوند، عامل اول و عامل اصلی و مجرم واقعی آلودگی محیط زیست شهری نبوده است! بلکه عواملی نظیر نوع سوخت و نوع خودرو و موتورخانه ها و غیره عامل دوم و عامل جزئی در آلودگی هوا بوده و هستند.
عامل واقعی آلودگی کلی در محیط زیست که عمداً و یا سهواً و همیشه کاملاً از چشم و نظر خاص و عام و حتی از دید رسانه های پاک و متعهد نیز پنهان و مغفول باقی مانده است، صرفاً "تراکم شهری" و نسبت فواصل در تراکم موجود با "تراکم استاندارد شهری" است.
_ به عنوان مثال در تراکم خودروها چنانچه به جای یک دقیقه، ده دقیقه عبور از یک تقاطع طول بکشد، آمار واقعی یک میلیون خودرو موجود عملاً معادل ده ها میلیون خودرو با موتورهای روشن خواهد بود!! که همین قصور غیر کارشناسانه در محاسبه آثار واقعی "تراکم" کافیست که آمارهای روزمره و ارائه شده توسط مدیریت شهری تراکم فروش، تراکم پرست و تراکم گرا فقط به درد جرم و جنایت های شهری بخورد!
مثال دوم اینکه آنقدر که توجه عمومی یا خصوصی، عمداً یا سهواً بر خروجی خودروها و موتورخانه ها بوده است، هرگز متوجه ورودی اصلی و خوراک مصرفی کلیه موتورهای مکانیکی روشن و در حال کار نبوده است! که قبل از سوخت و بیش از سوخت مصرفی، همگی موتورهای مکانیکی اکسیژن موجود در هوای محیط زیست را به نسبت یک قسمت سوخت و بیست قسمت هوا سوزانده و در واقع هوای محیط مورد مصرف شهروندان را بصورت نامشهود و عملاً فاقد اکسیژن می کنند و این ارتباطی به آلاینده های خروجی و اگزوز موتورهای مکانیکی که همیشه صرفاً مد نظر مدعیان معاینات نافنی و محیط نازیست بوده ندارد.
مثال سوم، تا پیش از دولت های دهم و نهم باوجودی که تعداد خودروها بسیار کمتر بود و مینی بوسها و اتوبوسهای دو طبقه و پیکانهای فرسوده و کامیونها و تریلرهای هجده چرخ تمام عموم خودروهای حلقه مرکزی شهر تهران را تشکیل می دادند و راهبندان های خیابان ها نیز مشابه توقفگاه شبانه روزی بود و حتی هنوز مراکز معاینه فنی متولد نشده بودند، شهر تهران هرگز بحث مرگ و میر و تعطیلی به خاطر آلودگی هوا و سوخت و خودرو غیر استاندارد را هم شاهد نبود.
- طی دولتهای نهم و دهم پس از اجرای طرحهای هوشمندانه در حمل و نقل و در معابر با وجود چندین برابر شدن تعداد خودروها از انسداد معابر و هرج و مرج در خیابانهای شهر کاسته شد و باز هم تا پیش از سال 1390 که "فروش روزانه محدوده طرح ترافیک" آغاز گردید هرگز آثاری از تعطیلی شهر بخاطر آلودگی هوا مشاهده نگردید.
- همچنین طی هشت سال دولت های نهم و دهم صدها هزار خودرو فرسوده شخصی و عمومی و اداری و تاکسی ها طی طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی نوسازی شدند و خطوط مینی بوسها و محدوده تردد کامیونها از حلقه مرکزی شهر خارج شدند. همچنین آثار مثبت و مفید سهمیه بندی بنزین بر کسی پوشیده نیست.
با این وجود از سال 1390 تاکنون متناسب با "افزایش فروش محدوده طرح ترافیک"، "تراکم خودروها" در شهر تهران بصورت شبانه روزی در حد اشباع افزایش یافته است و در درجه اول نوع سوخت و نوع خودروها در آلودگی هوا تأثیر نداشته، بلکه "در درجه اول افزایش مصرف اکسیژن موجود در هوای محیط زیست و استنشاق هوای فاقد اکسیژن عامل واقعی آلودگی هوای شهر تهران بوده است" و در واقع عامل "تراکم" به مفهوم تام و کلاً تنها عامل اصلی محیط زیست کلانشهرها بوده و مدیریت تراکم پرست و تراکم فروش و تراکم گرا مجرم واقعی و یگانه مسئول تخریب محیط زندگی و جنایات مذکور و همه روزه پایتخت بوده است و به قول مفتی شهری تراکم فروش پیگرد قانونی و طرق قضائی در انتظار مجرمان بزرگ نشسته است.
- همچنین معضلات "تراکم شهری" و آثار مرگبار و جانفرسای "تراکم گرایی مدیران شهری" به غیر از اختلال در امور حمل و نقل، در کلیه حوزه ها از قبیل، ارتباطات اجتماعی، امور حقوقی، امور مسکن، امور بهداشت و سلامت و درمانی، آموزشی، امور ورزشی و اداری و غیره همه روزه مشهود و ملموس بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.