| کد خبر: 265482 |

چمران: اولویتمان خرید اتوبوس از خارج نیست اما مجبوریم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از شرکت های تولید کننده اتوبوس خواستیم که هزار دستگاه اتوبوس را برای ما فراهم کنند و ما هزینه آن را نقدا پرداخت کنیم اما متأسفانه این امکان را نداشتند.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از شرکت های تولید کننده اتوبوس خواستیم که هزار دستگاه اتوبوس را برای ما فراهم کنند و ما هزینه آن را نقدا پرداخت کنیم اما متأسفانه این امکان را نداشتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره واردات اتوبوس از خارج کشور گفت: اولویت ما این نیست که از خارج از کشور اتوبوس وارد کنیم اما امروز که اتوبوس نداریم مجبوریم که از کشورهای دیگر اتوبوس وارد کنیم. 

وی افزود: ما از شرکت های تولید کننده اتوبوس خواستیم که هزار دستگاه اتوبوس را برای ما فراهم کنند و ما هزینه آن را نقدا پرداخت کنیم اما متأسفانه این امکان را نداشتند چرا که دولت قبل، ۱۰ سال هیچ اتوبوسی از آن‌ها خریداری نکرده بود.

چمران خاطرنشان کرد: یکی از این اتوبوس‌سازان گفت می‌توانند ۲۰۰ تا ۲۵۰ تا را فراهم کند و آن را هم تامین کردند و مدیرعامل همان شرکت شب عید با بنده تماس گرفت و گفت ما ۵۰ اتوبوس دیگر را هم فراهم کردیم که می‌توانید آن را از ما بگیرید. اما متاسفانه تهران آنقدر وسیع و بزرگ است که ۵۰ اتوبوس به جایی نمی‌رسد و کسی آن را نمی‌بیند و حس نمی‌شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امسال هم خوشبختانه همان کارخانه به تعهد خود عمل کرده و ماهانه ۵۰ دستگاه را تحویل می‌دهد اما باقی کارخانه‌ها این رقم را کم و زیاد می‌کنند.

 وی با اشاره به عمر ۸ الی ۱۰ ساله اتوبوس‌ها افزود: امروز ما باید ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشیم که از این ۹ هزار دستگاه ۲۰۰۰ دستگاه بیشتر نداریم و ۷۰۰۰ دستگاه کمبود اتوبوس داریم و این برای مردم دردآور و سخت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.