| کد خبر: 190732 |

ساعت کار ناوگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد تغییر می‌‌کند

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می‌شوند.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به مصوبه هیأت وزیران در زمینه تغییر ساعات کار ادارات و بانک ها از روز شنبه اول تیر ماه، به منظور رفاه حال شهروندان و در راستای مدیریت بار شبکه برق و بهینه سازی مصرف انرژی در فصل گرما، ساعت سرویس دهی خطوط یکم و دوم این ناوگان نیز تغییر می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وحید مبین مقدم افزود: در این راستا از فردا سرویس دهی این خطوط از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۲ خواهد بود.

وی اظهار داشت: در مجموع روزانه بیش از ۱۸۰ هزار نفر توسط خطوط قطارشهری مشهد جابه جا می شوند.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می‌شوند.

مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری و در سفر اردیبهشت ماه سال ۹۷ رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز گفت: سرویس دهی ناوگان این سازمان هم از اول تیر ماه یک ساعت زودتر و از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه آغاز می شود.

عباس اتحادی افزود: ساعت خاتمه سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی نیز بدون تغییر ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

هم اکنون روزانه یک میلیون نفر با هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در مشهد جابه جا می شوند که این رقم یک ششم سفرهای درون شهری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.