| کد خبر: 178484 |

◄ تناقض ازدحام در مترو و واگن‌های مانده در گمرک

مکاتباتی با بانک شهر برای تخصیص منابع مالی جهت ترخیص واگن‌ها در حال انجام است که در تلاش هستیم به نتایج خوبی در این‌باره دست پیدا کنیم.

تین نیوز

کمبود واگن در مترو کلان‌شهرها این روزها به یک چالش برای بهره گرفتن از حمل‌ونقل پاک و ایمن زیر زمینی شده است. بهسازی حمل‌ونقل عمومی در شهرهای در حال توسعه مساله مهمی است که در ایران نیز مطرح است. راهکار جدید اقتصادی مقابله با ازدحام در خیابان‌های شهری به خصوص در قسمت‌های تجاری، اداردی بکارگیری سامانه‌های تندرو از جمله مترو است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ایجاد این سامانه می‌تواند باعث افزایش گستره انتخاب وسایل نقلیه عمومی و در نتیجه کاهش حجم وسایل نقلیه شخصی و به دنبال آن، کاهش ترافیک و آلودگی هوا شود. گسترش جمعیت شهری و مسئله ترافیک از جمله مهم‌ترین عواملی است که لزوم توسعه حمل‌ونقل سریع و کم‌هزینه از جمله قطار شهری (مترو) را در شهر تهران ضروری کرده است. اما این مد حمل‌ونقلی در ایران این روزها با مشکلی با عنوان کمبود واگن روبه‌رو است که جبران آن حال با راه افتادن جنگ اقتصادی کشورهای غربی علیه ایران چندان راحت به نظر نمی‌رسد.

در این باره از مدیرعامل شرکت قطارشهری تهران و حومه دلیل کمبود واگن و عدم ترخیص واگن‌های مانده در گمرک جمهوری اسلامی را سوال کردیم که وی با تائید این مطلب، گفت: به دلیل مشکلات مالی شهرداری و شرکت مترو، دولت باید قبول کند از طریق بند قانونی بودجه اجازه دهد که این  کالاها که هزینه آن به طرف خارجی پرداخت شده از گمرک ترخیص شوند.

علی امام که در گفت‌وگو با این شبکه خبری سخن می‌گفت، تصریح کرد: مکاتباتی با بانک شهر برای تخصیص منابع مالی جهت ترخیص واگن‌ها در حال انجام است که در تلاش هستیم به نتایج خوبی در این‌باره دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه همراهی دولت در ترخیص و تامین منابع مالی مورد نیاز ترخیص واگن‌ها از گمرک جمهوری اسلامی ضروری است، ابراز داشت: دولت با در اختیار داشتن منابع می‌تواند واگن‌ها به صورت اقساط به شهرداری تهران واگذار کند.

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه به این نکته نیز اشاره کرد که، امید می‌رود تا پایان آذرماه جاری در خصوص ترخیص واگن‌ها از گمرک به نتیجه دست پیدا کنیم.

به گزارش تین‌نیوز، پیش از این نیز رییس شورای شهر تهران گفته بود: وقتی کالا مدت زیادی در گمرک می‌ماند،دستگاه‌ها قدرت پرداخت عوارض را ندارند و این صدمه به منافع عمومی است. در جلسه‌ هفته گذشته با معاونت مالی شهرداری مقرر شد تا مدیریت شهری این موضوع را از طریق دولت حل کند. چنانچه شهرداری توان پرداخت 70میلیارد تومان به گمرک را نداشت. دولت از سوی خود با احستاب این عدد بر بدهکاری شهرداری،  واگن‌ها را از گمرک ترخیص کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جواد 0 0

    چرا گمرک این همه تولید کننده و جوان بیکار ایرانی مگر خیارشور هستند که نمیبینید؟