| کد خبر: 179050 |

انتخاب ۹ نفر به عنوان اعضای هیئت رئیسه شورای عالی استانها در جلسه امروز

رئیس شورای عالی استانها از انتخاب ۹ نفر به عنوان اعضای هیئت رئیسه شورای عالی استانها خبر داد و گفت: از این افراد یک نفر رئیس، یک نفر نایب رئیس، یک نفر سخنگو و ۶ نفر به عنوان منشی انتخاب خواهند شد.

تین نیوز

به گزارش تسنیم، مرتضی الویری در حاشیه برگزاری دوازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به موجب آیین نامه داخلی شورای عالی استانها انتخابات هیئت رئیسه هر ساله برگزار می‌شود و در واقع امروز آخرین روز فعالیت هیئت رئیسه سال نخست پنجمین دوره شورای عالی استانها هست و در واقع انتخابات هیئت رویسه شورای عالی استانها برگزار خواهد شد.

در همین رابطه یک نفر به عنوان رئیس، یک نفر به عنوان نایب رئیس، یک نفر به عنوان سخنگو و  6 نفر به عنوان منشی انتخاب خواهند شد و در واقع در جلسه امروز 9 نفر انتخاب خواهند شد.

رئیس فعلی شورای عالی استانها در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال گذشته گفت: طی یک سال گذشته 18 مصوبه به تصویب رسیده است که مهمترین آنها می‌توان به تصویب طرح مدیریت یک پارچه شهری اشاره کرد که این موضوع در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است ضمن اینکه در زمینه نقش بیشتر شوراهای استان‌ها نیز در برنامه ریزی استان تأکید ویژه ای شده است.

الویری به تصویب بودجه سالیانه شورای عالی استانها اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موضوع و با توجه به تأکید و توصیه های مقام معظم رهبری در بحث خرید کالاهای داخلی ما این موضوع را به شهرداری‌های کل کشور ابلاغ کردیم که این مسئله مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در بحث درآمدهای پایدار شهری و رفع درآمدهای ناپایدار نیز اقدامات مناسبی طی یک سال گذشته صورت گرفته است.

رئیس شورای عالی استانها تصریح کرد: در خصوص حفظ حقوق شوراها نیز طی یک سال گذشته تأکید ویژه‌ای شد که برآیند آن بازگشت سپندار نیک نام عضو شورای یزد بود که این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مورد بررسی قرار گرفت و مجمع نیز رأی به بازگشت این عضو شورا داد.

الویری در پایان گفت: در جلسه امروز 9 نفر به عنوان هیئت رئیسه شورای عالی استانها انتخاب خواهند شد که از اعضای هیئت رئیسه شورای عالی استانها تنها یک نفر (خانم امینی) به علت مشغله کاری کاندیدای هیئت رئیسه نیست و مابقی افراد در این دوره نیز کاندید هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.