| کد خبر: 175928 |

◄ خوزستان باران آمد؛ 1500 نفر کارشان به بیمارستان کشید

وقوع هم‌زمان بارندگی و پدیده گردوغبار در خوزستان باعث بروز عارضه تنفسی در 1472 نفر شد.

تین نیوز

وقوع هم‌زمان بارندگی و پدیده گردوغبار در خوزستان باعث بروز عارضه تنفسی در 1472 نفر شد.

فرهاد حمزه‌لویی، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعلام این خبر گفت: از این تعداد، 31 نفر در بخش و هشت نفر در مراقبت‌های ویژه بستری شدند و بقیه به‌صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، حمزه‌لویی افزود: 86 نفر با عارضه تنفسی هم‌زمان با نخستین بارندگی پاییزی و وقوع هم‌زمان گردوغبار 22 و 23 مهرماه به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کردند.

در پی بارش نخستین بارش باران در آذر سال گذشته، 184 نفر با عارضه تنگی نفس به مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه مراجعه کردند.

تنگی نفس شهروندان خوزستانی هم‌زمان با نخستین باران‌های پاییزی از سال 1392 آغاز شد و تا سال 1394 بیش از 60 هزار نفر به‌دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

در نخستین شب بارندگی پاییزی در سال 1395 در کل خوزستان کمتر از یک‌هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که کاهش 70 تا 80 درصدی نسبت به سال‌های گذشته را داشت.

18 گزینه به‌عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی شد و چهار احتمال مشعل‌های چاه‌های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده‌های گیاهی به‌عنوان عامل تنگی نفس معرفی شدند.

متأسفانه تاکنون اقدام مثبتی در جهت بهبود هوای خوزستان انجام‌نشده و این استان در اغلب روزهای سال با پدیده آلودگی شدید آب‌وهوا دست‌به‌گریبان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.