| کد خبر: 170918 |

◄ 700 دستگاه اتوبوس پایتخت در انتظار نصب فیلتر

محسن پورسیدآقایی از خرید فیلتر دوده در نوسانات بازار ارز خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از لزوم نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های دیزلی شهر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از شرکت واحد اتوبوسرانی، محسن پورسیدآقایی در خصوص سرانجام نصب فیلتر دوده، گفت: نصب فیلتر دوده جزو ابلاغیات شورای شهر اسلامی تهران و همچنین در مصوبه دولت مورد تاکید قرارگرفته است و نه‌تنها اتوبوسرانی،‌ بلکه تمامی کامیون‌هایی که در سطح شهر تردد می کنند، باید فیلتر دوده را نصب کرده باشند.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته تنها 50 فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها شرکت واحد نصب شد، گفت‌: بااین‌حال برنامه ابلاغی به اتوبوس‌رانی این است که نیمی از اتوبوس‌های «بی‌آر‌تی» یعنی حدود 700 دستگاه را مجهز به فیلتر دوده کنند که در حال‌ حاضر اتوبوسرانی در مرحله مذاکره با شرکت‌های سازنده و در حال‌ انجام مذاکرات قیمتی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، بابیان این‌که البته فیلتر دوده نیز محصولی وارداتی است و نوسانات بازار ارز بر خرید این فیلتر تاثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال بتوان 700 دستگاه اتوبوس بی‌آر تی را مجهز به فیلتر دوده کنیم.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که هزینه هر فیلتر دوده به چه میزان است؟ خاطرنشان کرد: در شرایط ارزی یک ماه قبل، هر فیلتر دوده حدود 60 میلیون تومان قیمت داشت، اما اگر ما بتوانیم فیلترها را با ارز دولتی خریداری کنیم، قطعا قیمت آن کم‌تر خواهد شد، ولی اگر قرار باشد براساس قیمت ارز بازار ثانویه خریداری شود، نمی‌توانیم قیمت ‌دقیقی را اعلام کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به این‌که نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها و خودروهای دیزلی الزامی است، گفت‌: دائما فیلتر دوده نصب‌شده بر روی اتوبوس‌ها توسط سامانه سنجش و ردگیری مورد پایش قرار می‌گیرد و میزان آلاینده ذرات معلق منتشرشده از این اتوبوس‌ها صفر است.

وی بابیان اینکه سه‌هزار دستگاه خودروی دیزلی در شبکه اتوبوس‌رانی تهران فعال است که مجموعا مسبب انتشار 11‌درصد از ذرات معلق هستند، اظهار کرد: با نصب فیلتر بر روی 700 اتوبوس حدود سه‌درصد از میزان انتشار ذرات معلق کاسته می‌شود و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به این مهم یعنی نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها اقدام کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.