| کد خبر: 156037 |

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان خوزستان:

6 هزار هکتار بافت فرسوده در استان خوزستان وجود دارد

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان خوزستان گفت: 6 هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در استان خوزستان وجود دارد.

تین نیوز

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان خوزستان گفت: 6 هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در استان خوزستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز ، فرشید پورحاجت شامگاه جمعه در نشست خبری اظهار داشت: در 5 سال اخیر صنعت ساختمان کشور دوران بسیار سختی را گذرانده است.

وی با اشاره به اینکه در 4 سال اخیر افراد متقاضی خرید مسکن قادر نبودن توان خود را به قیمت خرید مسکن نزدیک کنند، افزود: دولت‌ها با کاهش زمان رسوب سرمایه از یک سال به 10 سال و نیز افزایش زمان باز پرواخت تسهیلات برای خانه اولی‌ها همچنین استفاده از صندوق‌های مسکن و پس‌انداز جوانان درصدد تحریک و تقویت تقاضا در زمینه مسکن عمل می‌کنند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان خوزستان برنامه‌ریزی برای تامین خانه همه اقشار جامعه را از تکالیف دولت دانست و گفت: از آنجا که محل نقدینگی از محل حق تقدم مسکن و یا اوراق بهادار در نظر گرفته شده آنچه که به نظر می رسد شرایطی ناعادلانه برای اقشار جامعه است.

وی گفت: مردم برای تأمین مسکن از محل اوراق باید هزینه‌های سنگینی را پرداخت کنند از این رو فشار سنیگی با خرید اوراق به خریداران مسکن وارد می‌شود.

پور حاجت شرایط را در 10 ماه گذشته خیلی بدتر اعلام و عنوان کرد: نرخ سود اسمی و واقعی را تغییر دادیم و با توجه به اختلاف سود ما هم باید هزینه‌های بسیار سنگینی پرداخت کنیم.

وی به لزوم رخداد اتفاقات جدید در حوزه تسهیلات اشاره کرد و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و شورای اعتبار باید بسته تقویتی و انگیزشی برای مردم و تولیدکنندگان در نظر بگیرند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان خوزستان با بیان اینکه وقتی شورای پول و اعتبار نرخ تسهیلات در زمینه تولید و یا فروش مسکن را 17.5 درصد اعلام می‌کند نباید کاری کنیم که این نرخ افزایش یابد، گفت: اوراق توسعه باعث شده تا نرخ واقعی تسهیلات افزایش یابد.

وی ضمن اشاره به افزایش آمار 2 میلیونی مستاجر در 2 سال اخیر در سطح کشور بیان کرد: اگر هزینه‌های تمام شده را در نظر بگیریم بخش زیادی از این هزینه‌ها به دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله سازمان نظام مهندسی و شهرداری پرداخت می‌شود.

پورحاجت با بیان اینکه بیشترین سپرده‌گذاری‌های بانکی در خوزستان است، تصریح کرد: نرخ‌های مربوط به دستگاه‌ها و یا انشعابات آب و برق در سال‌های اخیر به شدت افزایش داشته به طور مثال تابستان امسال نرخ ارائه خدمات در سازمان نظام مهندسی بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی حتی برای ساختمان‌های گروه الف که شامل ساختمان‌های یک و دو طبقه است بیش از 100 درصد افزایش نرخ ارائه خدمات داشته که البته امری غیرقانونی است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان خوزستان خواستار بررسی نرخ‌گذاری‌ها شد و تاکید کرد: به افزایش تعرفه بدون گذراندن مراحل قانونی معترض هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر خسارت شدید به مسکن مهر در زلزله کرمانشاه با عرض تسلیت به مردم کرمانشاه عنوان کرد: شاید در ظرفیت سنجی شرکت‌هایی که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند، دقت لازم را نداشتیم اما باید وزارت راه و شهرسازی نظر نهایی و کارشناسی خود را اعلام کنند.

پورحاجت با بیان اینکه 6 هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در خوزستان وجود دارد افزود: 9 درصد از بافت فرسوده کشور در استان خوزستان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.