| کد خبر: 131307 |

۶۶ پروژه شهری برای کاهش فاصله جنوب و شمال تهران افتتاح شد

تین نیوز
۶۶ پروژه شهری در جنوب غرب تهران به بهره‌برداری رسید.
 

به گزارش همشهری آنلاین، به همین منظور مراسم افتتاح پروژه‌ها با حضور چند تن از مدیران شهری، شورایاران و شهروندان در منطقه 18تهران برگزار شد.

 

در میان پروژه‌هایی که دیروز رسما به بهره‌برداری رسیدند 8پروژه شاخص فرهنگی- اجتماعی وجود دارد. ساختمان موزه شهدا به‌عنوان نماد شاخص فرهنگی درجنوب‌غرب تهران، مجموعه استخر و سونای شهدای گلدسته، 2ساختمان سرای محله شامل محله‌های ولیعصرجنوبی و 17شهریور، یادمان شهدای گمنام در بوستان‌های شهدای یافت‌آباد و پروین اعتصامی، تجهیز مجتمع بهاران (ویژه بازآموزی افرادداوطلب ترک اعتیاد) و ساختمان مددسرا (ویژه نگهداری افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب) این 8پروژه هستند.

 

البته بهره‌برداری از پروژه‌های ترافیکی و عمرانی هم دیروز آغاز شد که از بین آنها می‌توان به 3خط جدید اتوبوسرانی از مبادی یافت‌آباد، شادآباد و شهرک ولیعصر به مقصد پایانه مسافربری نعمت‌آباد، راه‌اندازی خط 10اتوبوس‌های تندرو (BRT) در این بخش از پایتخت به‌طول 12کیلومتر رفت و برگشت حدفاصل سه‌راه زرند (پل ساوه) تا پایانه مسافربری آزادگان اشاره کرد.

 

احداث 7خیابان جدید، 2پل زیرگذر و روگذر منشعب از خیابان‌های شهیدمیرزایی و اصغری در بزرگراه شهیدبروجردی، مسیرتندرو به کندرو بزرگراه آیت‌الله سعیدی به شهیدکاظمی، بخشی از مسیرکندرو بزرگراه آیت‌الله ‌سعیدی، ادامه عملیات احداث کانال فیروزبهرام و زیرگذر نامدار نیز تعدادی از پروژه‌های مهم عمرانی افتتاح شده به‌حساب می‌آیند. همچنین دیروز در پی اتمام عملیات احداث 2پایانه مسافربری آزادگان و نعمت‌آباد، کار آنها شروع شد.

 

در حوزه توسعه فضای سبز هم 7بوستان با وسعت مجموعا 141640مترمربع افتتاح شدند. این بوستان‌ها عبارتند از صلح و دوستی در محله امام رضا (سعیدآباد)، الزهرا در محله صاحب‌الزمان، تسنیم در محله شادآباد، ثامن در محله شهیدرجایی، شهدای غواص درمحله خلیج‌فارس، هفت آسمان در محله 17شهریور و بوستان هفت‌اقلیم در محله خلیج‌فارس. گفتنی است پیش از این منطقه 18تهران 85بوستان داشت که با تکمیل بوستان‌های جدید اکنون 92بوستان دارد. به گفته بهروز محمدزاده، شهردار منطقه 18این پروژه‌ها تحول چشمگیری در جنوب غرب تهران ایجاد کرده و با رویکرد کاهش فاصله برخورداری بین شمال و جنوب شهر به اجرا در آمده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.