| کد خبر: 130164 |

شهردار تهران، این شهر را به سوداگران فروخت

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که شهرداری برای اجرای پروژه های بزرگ مقیاس به شیوه تهاتر و قربانی کردن زمین های مرغوب پایتخت روی آورده است.

 

به گزارش ایرنا، احمد حکیمی پور افزود: در موضوع ساخت پل صدر نیز همین رویه اعمال شد و متاسفانه زمین های مرغوب و ارزشمند منطقه عباس آباد که به نوعی پشتوانه شهری حساب می شوند برای جبران هزینه های ساخت این پروژه از سوی شهرداری مورد تهاتر قرار گرفتند.

 

به گفته وی، انجام این تهاترها بدون شفافیت لازم و رعایت ضوابط مالی انجام شده و موضوع پروژه پل صدر و تهاتر انجام شده در این خصوص قبل از دوره فعلی شورای اسلامی شهر تهران بوده است.

 

حکیمی پور گفت: هیچ گزارش مستند، روشن و شفافی در مورد هزینه های مالی پروژه پل صدر از طریق شهرداری در اختیار شورای اسلامی شهر تهران قرار نگرفته است.

 

وزیر راه و شهرسازی نیز درهمین ارتباط با تاکید بر اینکه اتوبان صدر و تهاتر آن با اراضی عباس آباد بین شهرداری و بانک انصار، صرفا به دنبال بلندپروازی های شهردار تهران اجرا شده است، گفت: شهردار تهران، این شهر را به سوداگران فروخته است.

 

عباس آخوندی افزود: پروژه اتوبان صدر، بیش از یک میلیارد دلار هزینه برداشت که هم خود پروژه اتلاف منابع بیت‌المال بود که برای اجرای آن، زمین با ارزش عباس‌آباد - زمینی که قلب شهر تهران بود - با بانک انصار تهاتر شد.

 

پروژه پل طبقاتی صدر به طول 11 کیلومتر که شرق تهران را به غرب آن و تونل نیایش متصل می کند آذر 92 با اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 

بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه شهری معتقدند که ساخت این پروژه هیچ توجیه علمی و کارشناسی نداشته و هزینه گزاف اجرای این پل می توانست صرف ساخت 2 خط مترو و یا توسعه و نوسازی کامل ناوگان حمل و نقل شهری تهران شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.