| کد خبر: 129769 |

گام مهم دولت برای نوسازی اتوبوس های شهری در سال 96

تین نیوز
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور معتقد است که امروز بزرگترین مشکل در روند نوسازی خودروها ، عدم انگیزه دارندگان خودروهای فرسوده برای ورود به جریان نوسازی است.

 

به گزارش خبر خودرو، مهدی نیکدار اظهار داشت : باید  در برای تشویق مالکین خودروهای فرسوده شرایط و تسهیلاتی برای اسقاط خودروهایشان در نظر گرفته شود.

 

وی گفت : در شرایطی که برای اسقاط یک سواری فرسوده با ارزش لاشه و گواهی در مجموع 2 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت می شود طبعا انگیزه ای برای دارندگان خودروها که عدمتا از توان مالی کمی برخوردارند ، وجود نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد :  خوشبختانه در قانون جدید ، بیمه مسئولیت نیز به بیمه ها اضافه می شود که در زمان فرسودگی دارندگان این خودروها بتواند این رقم بیمه را دریافت کند چنانچه در  زمان اسقاط با ارزش لاشه و گواهی رقم نسبتا مناسبی برای دارندگان این خودروها بوده و انگیزه ای برای ورود به این طرح خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به جریان نوسازی خودروها در سال گذشته افزود : در سال گذشته با اراده ای که برای نوسازی خودرو در دولت ایجاد شده است ،اقدامات خوبی در زمینه نوسازی خودروها صورت گرفت.

 

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور همچنین با توجه به تاثیر جریان واردات بر روند اسقاط گفت : در صورتی که واردات خودرو کاهش یابد طبعا بر روی جریان اسقاط تاثیر خواهد گذاشت .

 

نیکدار در ادامه با توجه به جریان مناسب نوسازی در ناوگان تجاری به نوسازی کامیون ها و قراردادهای خودروسازان با سازمان راهداری در سال گذشته اشاره کرد و گفت : در بحث نوسازی  اتوبوس های شهری نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که پیش بینی می شود در سال جاری اجرایی شود.

 

وی همچنین به بخشی از بندهای لایحه هوای پاک پرداخت و اظهار داشت : بر اساس بخشی از مصوبات لایحه هوای پاک ، برای ورود خودروهای هیبریدی و و موتورسیکلت برقی نیز تعرفه ای گمرکی صفر خواهد شد که در صورت اجرای مصوبه بسیار خوبی برای کمک به کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

 

وی تاکید کرد : بر اساس این لایحه پیش بینی گردیده که دولت ساز و کارهایی را فراهم نماید تا تسهیلاتی با نرخ 4 درصد 10 ساله به متقاضیان ارائه شود که چنانچه عملی شود بی شک مواردی بسیار خوبی جهت بهبود نوسازی خودروها و کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.