| کد خبر: 129766 |

شهردار اسلامشهر در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ مترو اسلامشهر درگیر تبلیغات انتخاباتی

تین نیوز

دیرزمانی است که در خصوص مترو اسلامشهر خبرهایی با عناوینی همچون؛ اعلام زمان عملیات احداث خط مترو تهران-اسلامشهر، اتصال متروی تهران ( خط 3 ) به اسلامشهر، اتصال اسلامشهر به مترو تردد وسایل نقلیه شخصی به تهران را کاهش می‌دهد، بررسی آخرین وضعیت متروی اسلامشهر در نشست فرماندار شهرستان، خواسته مردم اسلامشهر مترو است و 5 هکتار زمین برای احداث ایستگاه مترو اسلامشهر، منتشر می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرغم تمامی وعده‌هایی که در این خبرها داده شده اما، امروز شنیده شد که کار عملیات ساخت مترو اسلامشهر کماکان با مشکلات خاص خود همراه است.

شهردار این شهر در گفت‌وگو با تین‌نیوز با تکرار مشکلات حمل‌ونقلی این شهر که رو به شلوغی می‌رود، اظهار داشت: در سال جدید دولت یاردهم 21 میلیارد به ساخت مترو اسلامشهر اختصاص داد که قطعا کافی نیست.

علیرضا ناصری‌پور تصریح کرد: پروژه مترو اسلامشهر به بیش از هزار میلیارد بودجه نیاز دارد، افزود: نه تنها مترو این شهر با کسری بودجه شدید مواجه است  بلکه ناوگان حمل‌ونقل شهری ما نیز به سن فرسودگی رسیده و توان ادامه فعالیت را دارا نیست چرا که، کسری بودجه در شهری که از جمعیت بالایی برخوردار است مانع از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شده است.

وی با بیان این مطلب که «شهرداری تهران نیز در ارتباط با مترو اسلامشهر اقدام مهمی انجام نداد»، افزود: شهردار تهران نیز با نزدیک شدن به زمان انتخابات از ورود دستگاه T.B.M و ادامه کار حفر تونل در مسیر مترو اسلامشهر خبر داده بود که متاسفانه با گذشت ماه‌ها از اعلام این خبر از حفر تونل مترو اسلامشهر اطلاعی در دست نیست.

 

شهردار اسلامشهر با تاکید بر این‌که با وعده‌های انتخاباتی قطعا راه به جایی نخواهیم برد، ابراز داشت: در این میان این مردم هستند که متضرر می‌شوند زیرا ناگزیر از استفاده خودروهای شخصی هستند.

 

 

وی با اشاره به این موضوع که اگر شهرداری اسلامشهر از تمکن مالی برخوردار بود قطعا به نوسازی اتوبوس و تاکسی‌های شهر اقدام می‌کرد، یادآور شد: به منظور راه‌اندازی مترو اسلامشهر رایزنی‌های زیادی با وزارت کشور، معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شخص آقای قالیباف صورد گرفت اما، در نهایت نتیجه‌ای برای رسیدن مترو به این شهر حاصل نشد.

ناصری‌پور در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: با مشخص شدن نتایج انتخابات و جابه‌جایی‌هایی که در مدیریت شهری و کشور انجام خواهد شد دیگر امیدی به ادامه مسیر مترو به شهر اسلامشهر نیست.

به گزارش تین‌نیوز، مترو اسلامشهر ادامه خط 3 مترو تهران است که شمال شرق تهران را به جنوب غرب آن متصل می‌کند، بخش میانی و جنوبی خط 3 به طول 19 کیلومتر با 6 ایستگاه از ایستگاه قائم  تا ایستگاه متروی آزادگان است که این خط در حال حاضر در ایستگاه متروی شهید بهشتی با خط یک و در ایستگاه متروی تئاتر شهر با خط چهار تقاطع دارد، این خط از ایستگاه متروی شهید بهشتی در طول این خیابان به سمت غرب امتداد مسیر داده و سپس وارد خیابان ولیعصر شده و در طول خیابان ولیعصر و به سمت جنوب تا میدان راه‌آهن ادامه مسیر داده و سپس به سمت فرودگاه قلعه مرغی و بزرگراه آزادگان در جنوب غربی تهران متمایل می‌شود.

 

عملیات احداث خط 3 متروی تهران از سال 1386 در جنوب غرب تهران آغاز شده‌است که بخش اول آن در قسمت مرکزی و حد فاصل ایستگاه متروی شهید بهشتی و ایستگاه متروی تئاتر شهر در آذرماه 1391 و بخش دوم آن از ایستگاه متروی تئاتر شهر تا ایستگاه متروی آزادگان در اردیبهشت ماه 1393 به بهره‌برداری رسید.

 

 توسعه این خط به سمت شمال شرقی و جنوب غربی در حال انجام است در بخش توسعه شمال شرقی، این خط از ایستگاه متروی شهید بهشتی به سمت شرق خیابان شهید بهشتی امتداد مسیر داده و در محل میدان گلبرگ به سمت شمال متمایل می‌شود و با عبور از زیر بزرگراه صیاد شیرازی به میدان نوبنیاد می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.