| کد خبر: 270564 |

مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی شهرداری تهران

اظهارات معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در خصوص مشارکت بخش خصوصی با شهرداری برای اجرای طرح های مختلف شهری

تین نیوز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در خصوص مشارکت بخش خصوصی با شهرداری برای اجرای طرح های مختلف شهری گفت: از گذشته بخش خصوصی با مدیریت شهری همکاری داشته و طرح هایی با مشارکت آنها اجرایی شده ولی تلاش کردیم در این زمینه گره گشا بوده و امور را برای ورود آنها تسهیل کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، لطف الله فروزنده روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع تجاری و فرهنگی رواق در قالب یکصد و پانزدهمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران گفت: در همین راستا ۵۰ طرح که در بخش خصوصی دچار مشکلاتی بود، مشکلاتشان حل و فصل شده و در حال حاضر فعال شده اند.

فروزنده ادامه داد: این ۵۰ طرح به صورت کامل متوقف شده بود و از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری مشکلات آنها حل و فصل شده همچنین طرح هایی که در مجموع حدود ۲۰۰ همت اعتبار به خود اختصاص می دادند که در حال حاضر فعال شده همچنین به زودی طرح های جدیدی که شناسایی شده که در حدود ۳۰۰ طرح است به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد تا زمینه لازم برای اجرای طرح های جدید در تهران فراهم شود.

وی همچنین از تامین و اختصاص اعتبار لازم برای خرید اتوبوس های برقی از کشور چین برای حوزه حمل و نقل درون شهری پایتخت خبر داد و گفت: با بانک مرکزی برای اتوبوس های وارداتی تعامل کردیم و در حال حاضر منتظر هستیم که چینی ها رقم مورد نظر را اعلام کنند.

وی در خصوص اظهار نظر رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره ایجاد مشکل در ورود واگن های مترو و درخواست از وزارت کشور برای رفع این ایراد اظهار کرد: موضوع طرح اولیه از سوی طرف چینی مورد تایید قرار گرفت که پس از آن باید توسط وزارت کشور نیز مورد تایید قرار بگیرد که با تعامل و گفت وگوی با وزارت کشور مقرر شد این موضوع به خود شرکت مترو با هدف تسریع امور واگذار شود.

احداث پنج هتل در بوستان های جنگلی

فروزنده تاکید کرد: ساخت پنج هتل بزرگ در بوستان های جنگلی شهر تهران با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار است.

وی افزود: این بوستان های جنگلی در حاشیه شهر قرار دارند همچون چیتگر و سرخه حصار که ظرفیت های مناسبی برای احداث هتل دارند و مطالعات لازم برای سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده و بی تردید بوستان تبدیل به هتل نمی شود بلکه بخشی از آن که باعث جذابیت بیشتر آن می شود به هتل تبدیل خواهد شد.

به گفته وی، این هتل ها در ظرفیت های شناسایی شده جانمایی خواهند شد اینک هکتارها زمین در بوستان های جنگلی بدون درخت وجود دارند که با برنامه ریزی می توان طرح مناسبی همچون احداث هتل برای خدمت به مردم را در آنها اجرایی کرد.

معاون اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به افزایش بودجه شهرداری تهران در سال های اخیر گفت: زمانی که مدیریت شهری در این دوره فعالیت خود را آغاز کرد بودجه شهرداری در دوره گذشته ۳۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که تا شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تنها ۱۲ هزار میلیارد تومان از این رقم محقق شده بود ولی با روی کار آمدن مدیریت شهری در دوره ششم از شهریور به بعد توانستیم تمام این بودجه را محقق کنیم و در سنوات بعدی نیز بودجه شهرداری رشد قابل توجهی پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ تمام و کمال محقق شد، افزود: امسال نیز بودجه شهرداری تهران ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

افتتاح مجتمع تجاری و فرهنگی رواق

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد نیز در مراسم افتتاح مجتمع تجاری و فرهنگی رواق گفت: امروز شاهد بهره برداری از مجتمع تجاری فرهنگی رواق هستیم که اتفاق بسیار خوبی است که در فرآیند احداث این مجموعه، شهردار تهران تاکید بر بهره برداری هر چه سریع تر این مجموعه داشت.

سید محمدحسین حجازی افزود: خوشحال هستم اراضی عباس آباد با برنامه های مدونی که از قبل طراحی شده است عرصه خدمت را گسترده کرده و ما با تلاش شهرداری تهران و سایر مجموعه ها توانستیم مجموعه های بی دفاع شهری را در اراضی عباس آباد را به محلی برای خدمت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: محل فعلی مجتمع تجاری و فرهنگی رواق در گذشته محدوده بازار گل در اراضی عباس آباد بود که مشکلات امنیتی را برای مخاطبان به همراه داشت همچنین این مجموعه همراه با قراردادی در قالب قرارداد ترکمنچای داشت و ما توانستیم با یک برنامه مدون و طراحی شده مجموعه جدید را احداث و به بهره برداری برسانیم.

به گفته حجازی، در همین ارتباط طرحی آماده و در هیات مدیره عباس آباد مطرح و در نهایت توانستیم مصوبه آن را اخذ کنیم و در ادامه مزایده ای برای اجرای این طرح انجام گرفت و مجموعه هایی بر اساس فراخوانی که صورت گرفته بود در این مزایده شرکت کردند و پس از مذاکرات در نهایت به یک طرح واحد دست پیدا کردیم و همچنین مصوبه شورای عالی معماری شهرسازی و معماری نیز اخذ و امروز خوشحالیم که مجتمع تجاری و فرهنگی رواق به بهره برداری رسید.

افتتاح نخستین فاز پروژه رواق در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد

فاز نخست پروژه گردشگری، فرهنگی و تجاری رواق با ۶۷ باب واحد در فضایی به متراژ ۱۲ هزار مترمربع در هجدهمین روز از فروردین ۱۴۰۳ در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، پروژه گردشگری، فرهنگی و تجاری رواق با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه ای بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان، طی مدت زمان ۲۴ ماهه در فضایی رها شده و بی دفاع شهری با هدف ایجاد حیات اجتماعی، تکمیل و توسعه زنجیره خدمات گردشگری راه اندازی شده است.

در این پروژه، یک هزار و ۸۷ مترمربع به سرانه فرهنگی اختصاص داده شده که کاربری های آن شامل عرضه محصولات صنایع دستی، کتاب، سالن ورزشی، سالن نمایش و حوزه کودک می شود.

همچنین سه هزار و ۶۸۷ مترمربع از این فضا به سرانه فروشگاهی و بازارچه ای اختصاص داده شده که با توجه به کاربری های تجاری آن با تاکید بر عرضه محصولات داخلی در فضایی متناسب با معماری ایرانی تعبیه شده است.

یک هزار و ۳۰۰ مترمربع از فضای ۱۲ هزار مترمربعی این مجموعه نیز به سرانه خدمات گردشگری اختصاص داده شده که با توجه به ضرورت حفظ طرح جامع عباس آباد، الباقی به فضای باز و مسقف غیرسازه ای اختصاص یافته است.

تاکنون ۷۰ درصد از پروژه گردشگری، فرهنگی و تجاری رواق به سرانجام رسیده و افتتاح  فاز نخست این پروژه موجب اشتغالزایی ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۱۰۰ نفر به طور غیرمستقیم شده است.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.