| کد خبر: 268835 |

◄ خبر خوب شهرداری برای تهرانی ها در آستانه سال جدید

تقاطع بزرگراه شهید نواب - تندگویان در فاز اول تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

تین نیوز

سخنگوی شهرداری تهران گفت:  ساخت ۱۸ تقاطع غیر همسطح در دستور کار قرار گرفته که در همین راستا تقاطع بزرگراه شهید نواب - تندگویان در فاز اول تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز،‌ عبدالمطهر محمدخانی این وعده را 30 بهمن ماه امسال در جمع خبرنگاران  بیان کرد.

او درباره اقدامات انجام شده در بخش حمل و نقل عمومی تهران نیز افزود: تلاش ما در برقی سازی ناوگان حمل  نقل عمومی، مترو و دیگر بخش ها بر انتقال قطعی تکنولوژی از چین به ایران است.

محمدخانی عنوان کرد: انعقاد قرارداد ۷۹۱ واگن مترو یکی از اتفاقات مهم امسال بود  و آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو نیز انجام شد.

وی با اشاره به خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از خودروسازان داخلی، خاطرنشان کرد: به همین میزان اتوبوس برقی نیز خریداری شده و از ابتدای سال آینده وارد خطوط خواهند شد.

سخنگوی شهرداری تهران توسعه کمربند سبز تهران به میزان ۲۰۰۰ هکتار ، افتتاح ۴۰ بازار میوه و تره بار و افزایش ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر به میزان ۷۵۰۰ تخت در سال جاری نیز برخی از اقدامات شهرداری تهران در سال جاری بیان کرد.

وی در آن زمان با بیان اینکه در خصوص مسکن گفتگوهای جدی دنبال شده، اما هنوز به قرارداد قطعی نرسیده ایم ، ادامه داد: صنعتی سازی مسکن از سوی برخی شرکت های داخلی دنبال می شود و شرکت های خارجی نیز در این زمینه تجربه خوبی دارند.

محمدخانی تاکید کرد: در کنار سرمایه گذاری چینی ها برای توسعه مسکن و نوسازی بافت فرسوده، این موضوع بررسی خواهد شد که آیا صنعتی سازی مسکن توسط شرکت های چینی انجام شود یا توان داخلی آن وجود دارد؟

وی همچنین با تاکید بر اینکه مسکن سازی بر اساس طرح تفصیلی صورت می گیرد گفت: در کلانشهرهایی همچون تهران برای بخش هایی از شهر به ویژه بافت فرسوده، گریزی از بلندمرتبه سازی در چارچوب های طرح تفصیلی وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.