| کد خبر: 264816 |

تامین ارز حمل و نقل عمومی برقی پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود ۲۰۰۰ اتوبوس، ۱۰ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون برقی و ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی تا شش ماه آینده به تهران خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود ۲۰۰۰ اتوبوس، ۱۰ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون برقی و ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی تا شش ماه آینده به تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، محسن هرمزی، با اعلام موافقت بانک مرکزی در مورد تامین ارز وسایل حمل و نقل عمومی برقی گفت: در سفر شهردار تهران و هیات همراه به چین، قرارداد تأمین منابع مالی به ارزش یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورو برای ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی، ۱۰ هزار دستگاه ون، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی منعقد کردیم که هفته گذشته با دولت و بانک مرکزی جلسه ای برگزار و این موضوع نهایی شد. همچنین دستور تخصیص ارز صادر و روز گذشته نیز بانک مرکزی اعلام کرد که این ارز تأمین خواهد شد.

انتخاب مدل اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت برقی در هفته جاری

وی با اشاره به سفر اخیر هیات چینی به تهران، اظهار کرد: مدل اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت برقی را این هفته انتخاب و نهایی خواهیم کرد و از آنجایی که قرارداد تأمین مالی منعقد شده بود؛ این بار قرارداد تأمین کالا منعقد خواهد شد و امیدوارم حجم زیادی وارد شود.

هرمزی با بیان اینکه تا سه ماه آینده ۵۰ درصد حجم قرار داد وارد و تا شش ماه آینده نیز کل حجم قرارداد وارد تهران می شود، افزود: مدل تأمین منابع مالی به شیوه یوزانس یکساله تا سه ساله است که مشخصاً برای موتور یکساله تعیین شده؛ برای تاکسی و ون نیز ۱۸ ماهه و برای اتوبوس برقی ۳ ساله است که ارز آن هم با کمک بانک مرکزی تأمین شده و ثبت سفارش آن نیز در هفته جاری بعد از نهایی شدن قرار داد، توسط شرکت های خود و بانک شهر انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: تا شش ماه آینده ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون برقی، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی خواهیم داشت و تا سه ماه آینده نیز نیمی از این اعداد اعلامی وارد تهران خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.