| کد خبر: 251656 |

لزوم بازنگری و بازطراحی خطوط اتوبوس و تاکسی‌ در پایتخت و شناورسازی ساعت و محل فعالیت آنها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر لزوم بازبینی طرح ها و به روزرسانی دستورالعمل های ترافیکی، خواستار اعمال تدابیر و انجام تغییرات لازم در تصمیمات ترافیکی به منظور سرعت و سهولت در تردد شهروندان شد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر لزوم بازبینی طرح ها و به روزرسانی دستورالعمل های ترافیکی، خواستار اعمال تدابیر و انجام تغییرات لازم در تصمیمات ترافیکی به منظور سرعت و سهولت در تردد شهروندان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بنا براعلام روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی در سی و چهارمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه که به میزبانی شهرداری منطقه ۱۹ برگزار شد از معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق خواست تا برنامه ای برای شناورسازی ساعت و محل فعالیت تاکسی ها و اتوبوس ها بر اساس حجم ترافیک در مناطق مختلف پیشنهاد کنند. 

وی اظهار کرد: اتخاذ و اجرای هر تصمیمی در حوزه حمل و نقل و ترافیک ، علاوه بر تحمیل هزینه های مالی به مدیریت شهری، بر وقت و نحوه تردد شهروندان اثرگذار است و اگر این تصمیمات و دستورالعمل ها به روز و مطابق با نیازهای جدید شهروندان نباشند، آثار منفی برجای گذاشته و موجب نارضایتی مردم خواهند شد.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت فراوان تصمیمات و مقررات حوزه حمل و نقل و ترافیک و اثر مستقیم آن بر زندگی شهروندان، نیاز به بررسی و پایش دائمی طرح های اجرا شده داریم تا در صورت ضرورت، نسبت به بازنگری و تغییر آن ها اقدام کنیم.

بهرامی اظهار کرد: نباید از اِعمال تغییر در طرح های ترافیکی هراس داشته باشیم و نباید اجازه دهیم طرح ها و تصمیم های پیشین، ما را محصور کنند و قدرت ایجاد تحول و جسارت خلق ابتکار را از ما بگیرند و آنچه برای ما اهمیت و اولویت دارد، خدمت رسانی به مردم و تسهیل و تسریع در تردد آن هاست.

وی تصریح کرد: مدیریت ترافیک تهران، نیازمند تحول است و ۵۰ درصد از کارهایی که باید انجام شوند به صرف هزینه و تخصیص اعتبار چندانی نیاز ندارند، بلکه انجام آن ها با تدبیر و تصمیم مناسب مدیریتی، امکان پذیر است و اصولاً تصمیمات و تغییرات بزرگ، صرفا نیازمند صرف هزینه های هنگفت نیستند، بلکه باید از اعتبار خودمان هزینه کنیم و شجاعت و درایت لازم را داشته باشیم.

بهرامی اظهار کرد: خطوط اتوبوس و تاکسی در سطح شهر نیاز به بازنگری و بازطراحی دارند و لازم است معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه، مسائل، مشکلات، کمبودها و نیازهای خود در دو حوزه اتوبوسرانی و تاکسیرانی را احصاء و رصد کرده و بعد از انجام بررسی های لازم، گزارش آن را تهیه کنند تا نسبت به تأمین وسایل حمل و نقل عمومی مناسب مورد نیاز مناطق متناسب با نیاز هر منطقه، تدبیر و تصمیم جداگانه برای آن منطقه، اتخاذ و اجرا شود.

وی تصریح کرد: هر منطقه مشکلات و نیازهای خاص خود را در حوزه حمل و نقل دارد و نمی شود همه نیازها و مشکلات یک منطقه را با تصمیمات فرامنطقه ای و به صورت یکپارچه رفع کرد، بلکه باید وضعیت ترافیک و موضوعات حمل و نقلی هر منطقه، هر ناحیه و حتی هر محله به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و درباره آن تصمیم گیری شود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از خطوط اتوبوس و تاکسی، فرامنطقه ای هستند اما برای رفع نیازهای هر منطقه در ساعاتِ پرازدحام، باید تدبیر درستی بیندیشیم و با شناورسازی ساعات و مسیر فعالیت، می توانیم با کمک گرفتن از مناطق همجوار به منطقه ای که ازدحام و تجمع مسافرِ بیشتری دارد، معابر پرتردد و خطوط پُرمسافر را مدیریت کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.