| کد خبر: 242574 |

شناسایی ۱۴۰ نقطه خطر حادثه ساز در ۳ بزرگراه‌ پایتخت

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل‌ ونقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش ۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

تین نیوز

حسین حسین‌نژاد که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، افزود: ما از آذر ماه سال گذشته به موضوع پایش تصادفات و شناسایی نقاط پر تصادف توجه زیادی نشان دادیم. برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده بیشترین مورد تصادفات (فوتی) را در بزرگراه آزادگان تهران رقم زده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی در خصوص ارزیابی‌های بزرگراه امام علی تهران نیز گفت: در این بزرگراه بیشترین فوتی‌ها در حالت برخورد موتور سیکلت به خودرو رقم می‌خورند و برخورد خودرو با خودرو بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را به بزرگراه شهید یاسینی اختصاص داده است.

حسین‌نژاد ادامه داد: متاسفانه آمار تصادفات (منجر به فوت) در ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۳۹۹) حدود ۴ درصد افزایش پیدا کرده بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته بررسی تصادف در صحنه افزود: ما در چند ماه اول امسال ۱۴۰ نقطه خطر در سه بزرگراه آزادگان و امام علی و شهید یاسینی را شناسایی کردیم و دستور ایمنی را برای این منطقه ابلاغ کردیم.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: برخی اوقات رانندگان به دلیل کمبود تابلوهای ایمنی در بزرگراه‌ها تصادف می‌کنند. بعد از انجام اقدامات پیشگیرانه از تصادفات در بزرگراه‌های تهران در سه ماه آذر و دی و بهمن سال گذشته حدود ۳۰ درصد از تصادفات کاهش پیدا کردند. شهر تهران در سال ۱۴۰۰ حدود ۹ درصد تصادفات شهری کم‌تری را تجربه کرد.

وی با اشاره به این که ما به طور مستمر نقاط حادثه‌خیز شهر تهران را شناسایی می‌کنیم افزود: امیدواریم تا پایان امسال مناطق مختلف تهران را شناسایی کنیم و اقدامات پیشگیرانه را در آن مناطق برپا کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.