| کد خبر: 238295 |

ایجاد ستاد ایده‌پردازی برای حل ترافیک تهران

معاون حمل و نقل شهرداری تهران، مصوبات پویش " قرار خدمت" امروز در منطقه ۱۷ را تشریح کرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل شهرداری تهران، مصوبات پویش " قرار خدمت" امروز در منطقه ۱۷ را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی شفیعی صبح امروز در حاشیه پویش قرار خدمت که در منطقه۱۷ برگزار شد، با اشاره به جلسه شب گذشته شورای عالی ترافیک گفت: شب گذشته هفتاد و یکمین  جلسه شورایعالی ترافیک برگزار شد که دو دستور جلسه داشتیم.

وی با بیان این که در دستور اول پیرو سخنان مقام معظم رهبری در مورد حل علمی ترافیک شهر تهران، یک بسته پیشنهادی از طرف معاونت حمل و نقل در ۹ محور تهیه شده بود که آن را ارائه کردیم، گفت: جمع‌بندی این بسته این است که در حوزه‌های مختلف یک سری برنامه‌های عملیاتی اجرا شود که مقرر شد ستادی تحت عنوان ستاد ایده‌پردازی تشکیل شود که کانالی باشد بین مسئولان شهرداری، نخبگان و صاحبان ایده و اندیشه  تا آنها بتوانند ایده‌های خود را برای تصمیم‌گیری اجرایی حل ترافیک تهران منتقل کنند.

شفیعی افزود:‌ در این خصوص قرار شد که ظرف مدت دو هفته برنامه عملیاتی به تایید همه اعضا برسد تا مبنای عمل برای ساماندهی کوتاه مدت وضعیت ترافیک تهران باشد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، در مورد دستور جلسه دوم شورای ترافیک گفت: در خصوص طرح ساماندهی تردد موتور سیکلت‌ها بحث شد؛ چرا که طرح مشترکی فی مابین معاونت حمل و نقل  و پلیس تهران بزرگ ارائه شده که محوریت آن هویت‌بخشی به مالکیت موتورها است؛ چرا که عدم هویت مالکیت، معضل اساسی است که همه طرح‌های ساماندهی منوط به اجرای این مهم است و قرار شد شهرداری طی دو هفته تا جلسه بعدی شورای ترافیک تهران از طریق برنامه‌ریزی و هماهنگی با ارگان‌ها و بخش‌های خارج از شهرداری بخصوص وزارت کشور، این طرح هویت بخشی را دنبال کنند و در جلسه بعدی موضوع را به اطلاع برساند.

وی همچنین در خصوص مصوبات حمل و نقلی پویش قرار خدمت در منطقه ۱۷ که از اذان صبح آغاز شده، گفت: مصوبات زیادی در مورد منطقه ۱۷ داشتیم اما مهمترین آنها این است که برقراری اتصال بین منطقه ۱۷ و ۱۸ از طریق خیابان شهیدان مقدم و متین مصوب شد که می‌توان به صورت غیر همسطح این دو منطقه را به یکدیگر وصل کرد تا شاهد روان شدن تردد باشیم.

وی با بیان این که بحث رفع معارض بزرگراه شهید چراغی مطرح شد، گفت: از طریق تملک تعدادی پلاک که سبب کم شدن عرض بزرگراه شدند، باید این مشکل را حل کرد و همچنین بحث ایستگاه تبادلی خط ۸ و خط مترو حومه مطرح شد که مقرر شد مطالعات تکمیلی انجام شود تا اگر تقاضای مردم بالا باشد نسبت به هماهنگی برای احداث این ایستگاه تبادلی اقدام کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    شهرداری تهران باید در زیر خیابان ها و پل های مناطق شلوغ تهران پارکینگ بسازد که در این صورت هزینه تملک هم نخواهد داشت (یا حداقلی خواهد بود) این کار هم باعث کاهش بار ترافیکی می شود چون دیگر خودروها دوبله و سوبله نخواهند ایستاد و حتی می شود شرایط را به سمتی برد که پارک کردن خودروی شخصی کنار یکسری از خیابان های شلوغ کاملا ممنوع بشه حتی شهرداری می تواند 10 درصد هر کدام از این پارکینگ های زیرزمینی را به کسبه و محلی ها بفروشد و سند بزند که تا حد زیادی بودجه طرح از همین محل دربیاد خروجی چنین اتفاقی نظم گرفتن شهر خواهد بود هم اینکه شهرداری از این اقدام به یک درآمد باثبات و درست حتی تا 50 هزار میلیارد تومان در سال خواهد رسید که این پول می تونه بودجه ساخت مترو و تونل های طویل بزرگراهی 10 15 کیلومتری را تامین کند یعنی شهرداری دیگر لنگ بودجه نخواهد ماند مردم هم قطعا چنین چیزی می خواهند چون در خیلی از مناطق تهران نیم ساعت یک ساعت می چرخند بلکه یک جای پارک پیدا کنند از کار و زندگی می افتد تهش به زور جایی ماشین خود را می گذارند با استرس می روند و وقتی برمی گردند می بینند یا جریمه شدند یا کسی به ماشین شان زده و رفته مردم خواهان چنین چیزی هستند که جایی می روند بتوانند سریع خودروی خود را پارک کنند و به کار خود برسند حتی بشود جای پارک خودرو را در سامانه تهران من رزرو کرد به روز و ساعت مشخص .