| کد خبر: 225768 |

لزوم پایش و نظارت بر عملکرد دستگاه ها در اجرای قانون هوای پاک

معاون حمل و نقل شهرداری تهران از لزوم پایش و نظارت بر نقش و عملکرد دستگاه های مربوطه در اجرای قانون هوای پاک خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل شهرداری تهران از لزوم پایش و نظارت بر نقش و عملکرد دستگاه های مربوطه در اجرای قانون هوای پاک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مناف هاشمی صبح امروز در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک با بیان این که این روزها نقش افکار عمومی و رسانه ها در بیان مطالبات از همیشه پر رنگتر است گفت: اتفاقات اخیری که در حوزه حمل و نقل افتاده از جمله ورود کمیسیون اصل ۹۰ به مسئله قانون هوای پاک و ورود دادستانی به آلودگی هوا نشان دهنده نقش پر رنگ افکار عمومی است.

وی با بیان این که در حوزه اجرای قانون هوای پاک نقش دستگاه ها و وزارت خانه ها کاملا مشخص است گقت: همه این ۱۸ دستگاه در اجرای قانون هوای پاک نقش دارند اما اگر پایش و نظارتی نباشد کسی مباحث را دنبال نمی کند چرا که بار مالی دارد.

وی با بیان این که امسال با مصاحبه ها و سخنرانی های انجام شده شاهد آن هستیم که برای اولین بار در بودجه کل کشور اتفاقات خوبی رخ می دهد گفت: یارانه اتوبوس ۲۵۰ میلیارد تومان بود اما امسال قرار است هزار میلیارد تومان شود یا  می دانید که ده سال است دولت اتوبوسی نداده اما حالا قرار است که اعتباراتی در این زمینه در نظر گرفته شود.

هاشمی با بیان این که در حوزه مترو نتوانستیم منابعی خوبی داشته باشیم و تنها پول ما اوراق مشارکت سالهای ۹۷ تا ۹۹ بود گفت: می بنیید که اعتبار این اوراق حدود دو هزار میلیارد تومان می شودکه  می توانیم ۱۲ ایستگاه مترو که پاک ترین مدل حمل و نقلی است را افتتاح کنیم.

وی با بیان این که صبح امروز شهردار تهران تاکید کردندکه باید برای وصول اوراق سال ۹۹-۱۴۰۰ از  کمک رسانه ها استفاده شود گفت: با کمک رسانه ها بود که توانستیم سهم ۷۵۰ میلیارد تومانی دولت از محل اوراق مشارکت را وصول کنیم.

هاشمی با بیان این که قرارداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس منعقد شده و یک قرارداد دیگر نیز تا پایان سال امضا می شود اظهار کرد: سهم ما ۵۰۰ میلیارد تومان بود و اگر دولت به ما کمک می کرد می توانسیتم بیش از هزار میلیارد تومان اتوبوس تولید داخل داشته باشیم.

معاون شهرداری تهران با بیان این که عزم ما برای کاهش آلودگی هوا با توسعه  حمل و نقل عمومی جزم است و ریل گذاری امید بخشی در این زمینه داریم گفت: خرید ۵ هزار  دستگاه اتوبوس با کمک دولت در دستور کار قرار دارد و شهردار تهران دستور دادند که ۲۰ درصد این اتوبوسها برقی باشد و می بنید که در حوزه موتورهای برقی و نوسازی تاکسی نیز برنامه های جامعی داریم که البته یک روزه جواب نمی دهد و برنامه بلند مدت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.