| کد خبر: 236833 |

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جریان بازدید از منطقه 14:

◄ تلاش برای تکمیل عملیات اجرایی بزرگراه شهید شوشتری از سر گرفته می شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از عزم جدی این معاونت در جهت اصلاح و تکمیل گردش های ترافیکی 74 تقاطع غیرهمسطح در چهارگوشه پایتخت خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از عزم جدی این معاونت در جهت اصلاح و تکمیل گردش های ترافیکی 74 تقاطع غیرهمسطح در چهارگوشه پایتخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس عباس شعبانی که همزمان با نشست نظارت ستادی شهردار تهران از منطقه 14، به ناحیه 4 این منطقه رفته بود، در نشستی که متعاقب بازدید از معابر و پروژه های عمرانی این ناحیه برگزار شد، در سخنانی با اشاره به عدم دسترسی بزرگراه شهید محلاتی به مسیر جنوب به شمال بزرگراه بسیج، میزان گردش های اضافی ناشی از نواقص موجود در 74 تقاطع غیرهمسطح شهر تهران را حدود 670 کیلومتر ذکر و اضافه کرد: براساس پایش ها و مطالعات انجام شده، تکمیل مجموعه دسترسی های این تقاطعات به میزان 620 کیلومتر از گردش های اضافی موجود می کاهد و در عین حال تاثیر قابل ملاحظه ای بر کاهش مصرف سوخت، زمان سفرهای درون شهری و آلودگی هوا خواهد داشت.

مهندس شعبانی با بیان آنکه اعمال تمهیدات عمرانی به منظور تکمیل کارکردهای ترافیکی تقاطعات مذکور فارغ از هزینه های استملاک، نیازمند 2100 میلیارد تومان اعتبار است، طرح فوق را با توجه به نقش اثرگذار آن در اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف سوخت دارای ابعادی ملی توصیف و ابراز امیدواری کرد حمایت قانونگذران مجلس شورای اسلامی از این طرح با توجه به تعاملات موجود میان مدیریت شهری پایتخت و کمیسیون های مربوطه جلب شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم تعیین تکلیف پل های خاوران در منطقه 14، از تلاش برای آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری خبر داد و گفت: تکمیل و گشایش این بزرگراه 16/5 کیلومتری که از پل های ثامن در تقاطع بزرگراه های شهید نجفی رستگار و امام رضا(ع) آغاز شده و تا بزرگراه شهید یاسینی ادامه دارد، علاوه بر کاهش بار ترافیک بزرگراه بسیج، این بزرگراه درونشهری را از طرح های تعریض و توسعه پوسته بی نیاز ساخته و بدون شک ارزش افزوده قابل توجهی برای منطقه 14 شهرداری تهران ایجاد می کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به قانون شهرداری ها مصوب سال 1334، احداث معابر و سایر زیرساخت های لازم همچون مجاری هدایت رواناب ها، نگهداری از زیرساخت های موجود و نظارت بر شهر را اساسی ترین وظایف مدیریت شهری دانست و با تاکید بر اینکه ارزیابی عملکرد مدیران و کارشناسان باید براساس همین شاخص ها صورت پذیرد، یادآور شد: در دور دوم نشست های نظارتی به دقت مشخص خواهد شد که نیروهای صف چه اقداماتی در جهت بهبود وضعیت توسعه، نگهداشت و نظارت و متقابلا ساختارهای ستادی چه اقداماتی در جهت ایفای نقش تسهیل گری انجام داده اند.

به گفته مهندس شعبانی، مجموعه سرانه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و فضای سبز منطقه 14 با وجود آنکه در میان مناطق مختلف شهرداری تهران به دارالمومنین شهرت داشته و جمعیت قابل ملاحظه ای از شهروندان تهرانی را در خود جای داده است، رضایت بخش نیست و باید ضمن بهره گیری از فرصت نظارت های ستادی، برای بهبود سرانه های توسعه منطقه و دستیابی به حداکثر سطح هم افزایی در این زمینه تلاش کرد.

لازم به ذکر است صبح روز پنجشنبه سیزدهم آبان ماه سال جاری، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن بازدید میدانی از سطح معابر و پروژه های ناحیه 4 منطقه 14 مشکلات و نیازهای عمرانی این محدوده از جنوب شرق پایتخت را پایش و ارزیابی کرد. در نشستی که متعاقب این بازدید میدانی در ساختمان شهرداری ناحیه 4 برگزار شد، ضمن معرفی ناحیه و ارائه گزارشی از ظرفیت ها و مشکلات موجود، مواردی از قبیل لزوم توجه بیشتر به نوسازی بافت فرسوده، عدم وجود بازار میوه و تره بار در محدوده ناحیه، لزوم تملک باغ های موجود در جهت بهبود سرانه فضای سبز و اصلاح مرزبندی های موجود با هدف کنترل بهتر معضل سد معبر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مشکلات شهرداری ناحیه در خصوص پل نیمه تمام خاوران و گاردریل های فرسوده بزرگراه امام علی(ع) از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.