| کد خبر: 175941 |

یکپارچگی شبکه در مسیر 3 بزرگراه

طراحی پروژه به‌عنوان مجموعه پل‌هایی که قرار بود 3 بزرگراه شهید صیاد شیرازی، ارتش و امام علی(ع) را به یکدیگر متصل کند، اوایل سال 93شروع شد، خرداد 93کار طراحی آن به پایان رسید و شهریور‌ ماه همان سال، عملیات اجرایی آن آغاز شد. یکپارچگی شبکه‌، هدف اصلی ساخت این طرح بود.

تین نیوز

مازیار حسینی*: طراحی پروژه به‌عنوان مجموعه پل‌هایی که قرار بود 3 بزرگراه شهید صیاد شیرازی، ارتش و امام علی(ع) را به یکدیگر متصل کند، اوایل سال 93شروع شد، خرداد 93کار طراحی آن به پایان رسید و شهریور‌ ماه همان سال، عملیات اجرایی آن آغاز شد. یکپارچگی شبکه‌، هدف اصلی ساخت این طرح بود. در واقع شبکه‌ها چه در سطح سرویس‌دهی و چه در بحث تسهیل رفت‌وآمد باید بتوانند خدمت یکپارچه‌ای را ارائه دهند و در زمینه سطح سرویس، هدف اصلی این است که مجموعه بزرگراهی به‌صورت یکپارچه و متصل عمل کنند. قاعدتا بزرگراه‌هایی مانند صیاد شیرازی و امام علی(ع) باید با یکدیگر یکپارچگی و اتصال داشته باشند تا بتوانند در مجموع، سطح بهره‌برداری و عملکرد شبکه را بهبود بخشند؛ اما اگر اتصال آنها در یک سطح پایین‌تر از سرویس قرار بگیرد، به‌عنوان مثال یک بزرگراه به یک معبر شریانی منتهی شود، قاعدتا این موضوع سبب می‌شود که سطح خدمات‌رسانی آن کاهش یابد. 4معاون عمرانی شهرداری تهران در بهره‌برداری این پل دخیل بوده‌اند. در زمان طراحی پروژه سعی ما بر این بود که در پروسه طراحی، کمترین دخالت را در زمینه فضای سبز، به‌ویژه درخصوص درخت‌های قدیمی داشته باشیم. جالب است بدانید این معبر که بزرگراه صیاد شیرازی را متصل می‌کند از کنار بیمارستان چمران می‌گذرد و در زمان طراحی اولیه قرار بود به‌صورت همسطح اجرا شود. برای اینکه این بزرگراه کامل شود، باید بخش بزرگی از مسیری که در محوطه بیمارستان شهید چمران واقع شده بود تملک می‌شد.

به‌خاطر دارم آن زمان و هنگام طراحی این مسیر، پدرم به سبب بیماری چند شب در بیمارستان شهید چمران بستری بود. در این شب‌ها که در کنار پدرم حضور داشتم، بیشتر با محوطه بیمارستان آشنا شدم. چندین درخت چنار زیبا و قطور به‌صورت طولی در آن محوطه قرار داشت و بسیار ناراحت بودم که برای اجرای طرح چاره‌ای جز جابه‌جایی درختان نداشتیم و کار بسیار دشواری هم بود. باغبانی که در محوطه بیمارستان با حساسیت و علاقه خاصی سال‌ها از این درختان نگهداری می‌کرد، پدر شهیدی بود که به‌نظر می‌رسید به یاد فرزند شهیدش از این درختان نگهداری می‌کند. همان جا تصمیم گرفتم طراحی مسیر را به‌نحوی تغییر دهیم که کمترین مشکلی را برای این درختان در پی داشته باشد. خوشبختانه با زحمات و کمک دوستان و همکاران و پس از برگزاری جلسات متعدد قرار شد این تقاطع به‌صورت غیرهمسطح اجرا شود. این موضوع، سبب شد سطح تعریض پروژه کم شود و طرح را در 2 سطح دنبال کنیم. اکنون که این طرح در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و امروز افتتاح خواهد شد، از یک سو بسیار خوشحالم که زحمات همکاران به ثمر نشسته و بخش کمتری از محوطه بیمارستان چمران را تحت‌تأثیر قرار داده و از سوی دیگر به سبب اینکه درختان، حفظ شده‌اند و هنوز بیماران بیمارستان شهید چمران می‌توانند از وجود آنها بهره ببرند، بسیار خرسندم.

*معاون اسبق شهرداری تهران و طراح

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.