| کد خبر: 164663 |

الویری عنوان کرد:

◄ فرآیند انتخاب شهردار تهران تغییری نکرده است

فرآیند انتخاب شهردار تهران به مانند مردادماه سال گذشته خواهد بود و درنهایت ۷ نفر انتخاب و در صحن علنی مطرح می‌شود.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تشریح وضعیت انتخاب شهردار آینده تهران، گفت: انچه مسلم است شهردار تهران قطعاً طی یک تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرتضی الویری اظهار کرد: اداره کردن پایتخت که به اندازه چندین وزارتخانه دارای اهمیت است  اما آنچه مهم است، انتخاب فرد اصلح، بر سرعت داشتن در برگزیدن شهردار ارجحیت دارد.

وی در ادامه سخنان خود که در جلسه هم‌اندیشی به منظور انتخاب شهردار با دقت نظر خاصی برگزار شده و می‌شود، تصریح کرد: اعضای شورای شهر تهران با اجماع نظر درصدد مشخص کردن شاخصه‌هایی هستند که باید در انتخاب فرد مناسب به منظور تصدی‌گری پست شهرداری آنها را مد نظر قرار داد.

الویری با بیان این‌که گمانه‌زنی‌ها بر این استوار شده است که شهردار تهران می‌تواند از داخل شورا باشد، افزود: تا به امروز برخلاف گمانه‌زنی‌های بسیار کسی برای حضور در شهرداری معرفی نشده است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود در تشریح جلسه روز گذشته مجمع 51 نفره با نمایندگان تهران در مجلس  و شورای شهر، افزود: در این جلسه درباره انتخاب شهردار تهران بحث شد که به صراحت گفته شد شهردار می تواند از میان اعضای شورای شهر تهران نیز انتخاب شود.

به گفته وی، انتخاب شهردار در جلسه غیر علنی انجام نخواهد شد و ممکن است تعدادی از کسانی که به شورا باشند که در مردادماه برنامه گذشته به شورا داده‌اند و هر عضو 5 نفر را پیشنهاد می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران حمل‌ونقل شورای شهر تهران، در خصوص انتخاب شهردار تهران، گفت: در این جلسه بر سر شرایط عمومی شهردار بحث شد، شرایط تقریباً مشابه آنچه که در شهریور ماه مطرح بوده است.

محمد علیخانی با اشاره به  این که، افرادی که اقبال بیشتری داشته باشند مورد نظر خواهند بود و هر یک از اعضا ۵ گزینه پیشنهادی خواهد داشت، تصریح کرد: شهردار آینده علاوه بر شرایط عمومی باید فردی عملگرا باشد و بتواند با سایر ارکان نظام در جهت پیشبرد و عملیاتی کردن سیاست‌های مصوب شورا تعامل داشته باشد.

به گفته وی، فرآیند انتخاب شهردار تهران به مانند مردادماه سال گذشته خواهد بود و درنهایت ۷ نفر انتخاب و در صحن علنی مطرح می‌شود.

گفته می‌شود شهردار تهران روز 23 اردیبهشت ماه انتخاب خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.