| کد خبر: 158266 |

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه دو خبر داد:

◄ اولین نشست هم‌اندیشی جشنواره مشکات 6 در منطقه دو

مسعود خسروی از برگزاری جشنواره مشکات، تقویت و گسترش انگیزه‌های مشارکت‌جویی در میان شهروندان، کشف و معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های گوناگون شهروندان ساکن در محلات منطقه خبر داد.

تین نیوز

 مسعود خسروی از برگزاری جشنواره مشکات، تقویت و گسترش انگیزه‌های مشارکت‌جویی در میان شهروندان، کشف و معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های گوناگون شهروندان ساکن در محلات منطقه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو، مسعود خسروی با اعلام این خبر اظهار داشت: ششمین دوره جشنواره «مشـکات» در چهار محور شهر فرهنگی ـ فرهنگ شهروندی، شهر ایمن ـ

مباحث زیست‌محیطی، فرهنگ رانندگی ـ حقوق و تکالیف عابران، زیبایی‌شناسی شهری ـ معماری ایرانی اسلامی و در 10 قالب نقاشی، خاطره‌نویسی، عکاسی، کاریکاتور، گزارش تصویری، شعر، داستانک، سرود و تئاتر دانش‌آموزی، انیمیشن و فیلم کوتاه به‌صورت فردی و گروهی و در پنج گروه سنی زیر هفت سال، هفت‌تا 9 سال، 10 تا 12 سال، 13 تا 15 سال، 16 سال به بالا برگزار می‌شود.

لذا در این راستا نشستی با حضور نمایندگان معاونت‌های تخصصی اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و محیط‌زیست، حمل‌ونقل و ترافیک، شهرسازی و معماری و ادارات اجتماعی نواحی نه گانه برگزار شد و هر یک از معاونت‌ها و ادارات جهت پیشبرد کیفی و کمی جشنواره پیشنهادات و راهکارهای را ارائه دادند.

وی تأکید کرد: جشنواره آموزشی و ترویجی مشکات فرصت و شرایطی را مهیا می‌سازد تا شهروندان در چارچوب آن اندکی به مسائل، مشکلات، نگرانی‌ها و آرزوهای خود برای محله و شهر بیندیشند و نتایج اندیشه‌ها و خواست‌های خود را برای تحقق محله‌ای مطلوب با شهروندانی متعادل و دارای فرهنگ و اخلاق شهروندی در قالب‌ها و موضوعات جشنواره بیان نمایند.

در ادامه خسروی در خصوص معرفی محورها و موضوعات ششمین دوره جشنواره مشکات افزود: اداره آموزش و مشارکت‌های اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به‌عنوان دبیرخانه ششمین دوره جشنواره مشکات آثار را در 4 محور در قالب‌های زیر جذب می‌نماید:

محور اول: شهر فرهنگی، فرهنگ شهروندی با موضوعات: کودکان امروز، امیدان فردا-تکریم سالخوردگان، تجلیل توان‌خواهان

محور دوم: شهر ایمن، مباحث زیست‌محیطی با موضوعات صرفه‌جویی آب و انرژی – مدیریت پسماند-کاهش آلودگی

محور سوم: فرهنگ رانندگی و حقوق و تکالیف عابریم

محور چهارم: زیبایی‌شناسی شهری / معماری ایرانی و اسلامی

وی، جامعه مخاطب این جشنواره را گروه‌های سنی ردیف اول تا سوم (7 تا 12 سال) و گروه‌های سنی (13 سال به بالا) نام برد و افزود: کودکان کمتر از 7 سال و 7 تا 9 سال در رشته نقاشی، 10 تا 12 سال به‌صورت فردی در رشته‌های نقاشی و خاطره‌نویسی و به‌صورت گروهی در بخش‌های جانبی سرود و تئاتر دانش‌آموزی می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی یادآور شد: هر فرد می‌تواند تا پایان دی‌ماه حداکثر سه اثر به جشنواره ارائه دهد و پس از ثبت در سامانه و تحویل اثر به سرای محلات، در بهمن‌ماه وارد مراحل داوری شده و در صورت برگزیده شدن به‌عنوان نفرات برتر معرفی و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.