| کد خبر: 158022 |

معـاون فنی و عمرانی منطقه دو خبر داد:

◄ احداث مـعابر خاکی، تراش و روکـش مکانیزه آسفالت در سطح منطقه دو

ارتقای ظرفیت‌های عبورومرور و تقویت کارکردهای کیفی، بخش مهمی از فعالیت‌های زیرساختی شهرداری تهران را تشکیل می‌دهد ویکی از وظایف مهم شهرداری بحث احداث، مرمت و نگهداری معابر سطح شهر هست.

تین نیوز

با توجه به اینکه شهر تهران به‌منزله یک موجود زنده است که زندگی در آن جریان دارد و معابر شهر به‌منزله رگ‌های آن است؛ هرگونه نارسائی و انسداد در این رگ‌ها مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.  معاون فنی و عمرانی منطقه دو شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: با توجه به عدم تکمیل تعدادی از معابر سواره‌رو آسفالتی منطقه اقدام به احداث معابر خاکی، تراش و روکش مکانیزه آسفالت در سطح منطقه شده تا مشکلات موجود مرتفع شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو، یوسف متقی  گفت: ارتقای ظرفیت‌های عبورومرور و تقویت کارکردهای کیفی، بخش مهمی از فعالیت‌های زیرساختی شهرداری تهران را تشکیل می‌دهد ویکی از وظایف مهم شهرداری بحث احداث، مرمت و نگهداری معابر سطح شهر هست.

او افزود: منطقه 2 با وسعت تقریبی 50 کیلومترمربع داخل محدوده دارای 54 کیلومتر بزرگراه و 52 کیلومتر معبر شریانی درجه‌یک و 55 کیلومتر معبر شریانی درجه 2 و 71 کیلومتر معابر فرعی جمع‌کننده و پخش‌کننده و دارای 45 کیلومتر رمپ و لوپ هست.

متقی خاطرنشان کرد:همچنین تقاطع‌های غیر هم‌سطح این منطقه شامل 77 پل سواره‌رو و 9 رمپ سازه‌ای و یک لوپ سازه‌ای و در بخش معابر زیرسطحی علاوه بر تونل توحید دارای تونل زیرگذر همت واقع در شهرک هما و تونل ارتباطی فاز یک بوستان نهج‌البلاغه به فاز 2 نیز هست.

متقی افزود: حجم قابل‌توجه معابر و سازه‌های فوق‌الذکر نیاز به نگه‌داری و مرمت دارد. هرگونه خرابی در معابر سواره‌رو علاوه بر انسداد معابر، کندی حرکت و تراکم ترافیک، عوارض جبران‌ناپذیر برای شهر و شهروندان به همراه دارد به همین دلیل برنامه احداث، تعمیر و نگهداری معابر هرساله در دستور کار معاونت فنی و عمرانی  است و این منطقه در سال جاری در 35 معبر در سطح نواحی اقدام به اجرای عملیات تراش و روکش مکانیزه کرده است.

متقی در ادامه افزود: در سطح ناحیه 1 خیابان‌های چهاردهم سعادت‌آباد و حق‌طلب و خیابان 34 و 32 علامه به مساحت 16546 مترمربع، در سطح ناحیه 2 خیابان‌های تربیت، صدوقی، الوند یکم، بن‌بست نعمتی-نسترن و خیابان سوده رینگ دور مسجد الزهرا (س)، خیابان طباطبائی، باغ صبا به مساحت 13398 مترمربع. در سطح ناحیه 4 خیابان‌های شهید بهشتی، گلدیس 1 و 3 و 5 و 12-لاله، مرضیه، میثم، میلاد به مساحت 10193 مترمربع. در سطح ناحیه 5 خیابان‌های ارمکان 3، رمپ ورودی خروجی چوب‌تراش به شیخ فضل اله، بن‌بست حسن‌زاده، میدان خبرنگار، یکم غربی و یکم شرقی به مساحت 13110 مترمربع کار عمرانی انجام گرفته است.

او گفت: در سطح ناحیه 8 خیابان‌های 20 متری آسمان‌ها، سپهر، کوهستان شرقی و غربی، پل کوهستان، زیر پل یادگار امام به مساحت 25473 مترمربع. در سطح ناحیه 9 خیابان‌های فاتحان و معبر برج دنا به مساحت 5300 مترمربع روکش مکانیزه گردیده است. از معابر فوق‌الذکر خیابان‌های تربیت، الوند یکم، نعمتی صبا، فاتحان، پل کوهستان بلوار ذبیحی، رینگ دور مسجد الزهرا (س) واقع در خیابان سوده احداثی و الباقی معابر تراش و روکش مکانیزه انجام‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.