| کد خبر: 156146 |

پلاسکو دوباره جان می‌گیرد

شهردار تهران شب گذشته با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود از تعیین سرنوشت پلاسکو خبر داد.

تین نیوز

 شهردار تهران شب گذشته با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود از تعیین سرنوشت پلاسکو خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی نجفی در این پیام آورده است: یکی از دغدغه‌های من از زمان پذیرش مسئولیت شهرداری و حتی قبل از آن، وضعیت کسبه پلاسکو و آن ساختمان بود. امروز (شنبه) در جلسه‌ای که با مهندس سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان داشتم، در این خصوص به توافق نهایی و عملیاتی دست یافتیم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بنیاد مستضعفان در ضلع شرقی ساختمان پلاسکو زمینی به متراژ 4هزار و 300متر را تملک کرده است. در این جلسه توافق کردیم که با قید فوریت و با رعایت ضوابط شهرسازی یک بنا با معماری فاخر در محل ساختمان پلاسکو ساخته شود.

نجفی در ادامه به تعهد شهرداری مبنی بر صدور مجوز و پروانه‌های لازم اشاره کرده و از تعهد بنیاد مستضعفان نیز گفته که بنیاد باید به فوریت عملیات اجرایی ساخت این بنا را آغاز کند.شهردار تهران در بخش انتهایی پیام خود نوشته است: پلاسکو فاجعه‌ای بود که از یادها نمی‌رود، اما امیدواریم با ساخته‌شدن این ساختمان بخشی از خاطرات تلخ این حادثه و مصایب کسبه ساختمان پلاسکو برطرف شود.

30دی‌ماه سال قبل بود که بر اثر بروز آتش‌سوزی در ساختمان 50ساله پلاسکو این بنا فروریخت و موجب شهادت 16آتش‌نشان و 5شهروند شد. برج پلاسکو حدود 650واحد تجاری داشت که تمام آنها در این حادثه تخریب شدند.اگرچه 10‌ماه از تخریب این ساختمان می‌گذرد اما در این مدت اقدامی از سوی بنیاد مستضعفان برای بازسازی صورت نگرفته بود. این در حالی است که سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان بعد از حادثه ریزش پلاسکو گفته بود این ساختمان دو ساله ساخته می‌شود. با وجود این بعد از تخریب پلاسکو کسبه آن در مجتمع تجاری نور به فعالیت خود ادامه دادند اما در تمام این مدت نیز بارها اعتراضات خود را درباره عدم‌تعیین تکلیف این ساختمان اعلام کرده بودند.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.